В днешното забързано ежедневие хората имат все по-малко време да приготвят храна, както преди години. Всеки се опитва да хапне набързо и да има повече време за другите си задължения. От друга страна храната в заведенията за бързо хранене е вкусна и в общи линии евтина. Тя разбира се е вредна, но това е друг въпрос.
Вижте в кои страни "джънк фууд"-а (junk food), както е известна този тип храна, е най-популярна, представени от сайтът "Дъ ричест".
10. Швеция
Тук веригите за бързо хранене предлагат временни менюта за да привличат повече клиенти. Менюто се сменя на всеки месец и усилено се рекламира, за да се повишава популярността сред населението. Лидер на пазара в Швеция е McDonald`s с 28%. Очаква се решението на правителството да намали с 12% ДДС при ресторантьорските услуги да доведе до още по-голяма експанзия на сектора.
9. Швейцария
В страната, известна най-вече с шоколада, McDonald`s има сериозна преднина пред останалите с цели 152 заведение и 45% пазарен дял. На следващо място по популярност е Burger King с едва 26 ресторанта.
8. Германия
Немските ресторанти за бързо хранене са се ангажирали с разработването на нови продукти, които се смята, че са по-здравословни, например салати или вегетариански ястия. Освен обичайните McDonald`s и Burger King, на сериозна популярност се радват Nordsee и Subway.
7. Австрия
Консумацията на „джънк фууд“ в страната нарасна значително през 2008 г., когато икономическата криза накара много хора да се преориентират от ресторанти ресторанти към тези за бързо хранене. Растежът в този сектор остана силен, дори и след като икономическото състояние започна да се подобрява. Както в Германия, така и тук веригите рекламират своите продукти като здравословни и висококачествени.
6. Япония
В сектора беше регистриран растеж след земетресението през 2011 г. Потребителите правеха всичко възможно да намалят обема на използваното в домовете електричество и за тази цел започнаха все по-често да се хранят навън, главно в ресторантите за бързо хранене. С най-голям пазарен дял-24%, е японската компания 7-Eleven Japan. Веригата има внушителните 13 865 заведения.
5. Южна Корея
И тук кризата накара голяма част от населението да търси по-евтини варианти. Най-известна е компанията Paris Croissant с 19% пазарен дял, главно благодарение на веригата ресторанти Paris Baguette. В последно време обаче пазарът се насити и растежът в сектора не е толкова голям.
4. Великобритания
Повечето големи компании бяха притиснати да започнат да предлагат по-здравословни продукти. Затова големите вериги, в това число McDonald`s, KFC и Burger King се присъединиха към Конвенцията за обществена здравна отговорност. Първите две дори описват калориите на опаковката на продуктите, а Subway обяви, че намалява използваната сол във всички свои продукти с една трета
3. Канада
Водещата верига в страната е Tim Hortons с 25% пазарен дял. McDonald`s и Subway имат съответно 11 и 6% дял. И трите компании регистрираха увеличение в пазарния дял, което е доказателство, че малките вериги не се развиват добре.
2. Франция
Страната е известна с изисканите си ресторанти, но дори и тя регистрира бум в сектора на бързото хранене. Нещо повече, „джънк фууд“ веригите прибират цели 54% от общите приходи. Burger King, която затвори всички свои заведения в страната преди 16 години заради слаб интерес, отново се върна и то с огромен успех. За последните 10 години Subway отвори 400 нови заведения. Причината за това е, че на французите им се налага все по-често да се хранят сами. Обедните почивки са по-къси, а 22 минути просто не стигат, за да се отиде на традиционен ресторант.
1. САЩ
Американците консумират най-много „джънк фууд“. Тук едва ли има някаква изненада. Най-популярни са бургерите. Въпреки усилията да се направят менютата по-здравословни, компаниите все още биват винени за затлъстяването на населението. Лидер на пазара е McDonald`s със 17% пазарен дял, следват Burger King, Subway и Wendy`s.