Пазаруващите онлайн стават по-взискателни

13.06.2012 | 10:03
по статията работи: Нели Минчева
Възможността да се откажеш от поръчка - печеливша стратегия за електронните магазини
Пазаруващите онлайн стават по-взискателни

Отдавна за никого не е чудно, че пазаруването по интернет непрекъснато увеличава своите привърженици. Броят на сайтовете, които продават различни стоки и услуги, е невероятно голям, а географските граници като че ли не съществуват, стига човек да има желание да се сдобие с даден продукт, който се предлага онлайн.

За компаниите, които са се насочили в този бизнес, от основно значение е да познават нагласите на потребителите и как се изменят те с времето. Така, докато преди години основна грижа на купувача може да е бил въпросът дали поръчаният пакет ще пристигне, то сега хората имат много по-специфични надежди и изисквания към онлайн търговците.

Според публикувано днес проучване на изследователската компания comScore сред основните удобства, които търсят пазаруващите по интернет, е възможността за избор на датата на доставка. В момента малко онлайн магазини предлагат такава опция, а неудовлетворението от тази липса се забелязва особено силно.

Другата най-трудно постижима опция е пренасочването на покупката от един адрес към друг, което се случва с много усилия, смятат участвалите в проучването на компанията клиенти на електронни магазини.

Все пак като цяло пазаруващите в интернет са преобладаващо доволни – такъв отговор са дали 86%. Като предимства са посочени голямото разнообразие от стоки, които могат да се открият онлайн, възможността за проследяване пътя на закупения продукт, опциите за безплатна доставка и др.

Всъщност що се отнася до безплатните доставки хората обикновено не очакват покупката да им бъде донесена без пари. Такива нагласи се пораждат, ако стойността на закупеното е средно над 50 долара. А около 60% от онлайн транзакциите са на стойност над 50 долара. За по-дребните покупки често се използва еднаква такса за доставка.

Като много важни за клиентите се сочат и възможностите за връщане на закупена стока или нейната замяна срещу друга. Хората изискват да получат ясни правила как се случва това и често остават недоволни от настоящата ситуация в някои магазини.

Хубавото при пазаруването в интернет е, че потребителите могат бързо да сравнят цената на продукта, който търсят, в различните сайтове. Когато правят такова сравнение, купувачите всъщност много рядко избират най-ниската цена. От доста време хората са се научили, че е нужно да проучат всички условия по доставката и че понякога същата тази доставка може да вдигне крайната цена доста над обявеното.

Освен това се взимат предвид и времето за получаване, потребителските отзиви, репутацията на магазина. Последното се оказва ключов фактор за привличането на нови клиенти – препоръката от останал доволен близък човек подтиква потребителя да потърси именно съответния сайт за електронно пазаруване.

Дадените отговори от онлайн купувачи са анализирани доста детайлно в доклада на comScore. По различните критерии и показатели услугите и функционалностите на онлайн магазините получават различна подредба по важност. Откроява се обаче един основен мотив. На първо място в нагласите на потребителите винаги остава лесната и бърза възможност да се откажеш от закупуването на продукта или продуктите, дори и да си прекарал много време в разглеждане и подбор.

Около 80% от купувачите са имали случаи, в които са напълвали виртуалната си количка и са излизали от сайта точно в момента преди покупката. Това представляват огромни пропуснати ползи за търговците, но лесният изход от системата на практика е определящ за лоялността на потребителите и връщането им точно в този електронен магазин.

Пък и препълването на количката невинаги е било правено с идеята да се закупят всичките избрани стоки. В много случаи клиентите просто са проверявали какво (още) могат да си изберат, за да влязат в условията за безплатна доставка. А ако наистина искат дадени стоки, още веднъж се налага като извод, цената на доставката не е определяща – купувачът би платил нея, а не би дал повече пари за допълнителни артикули.

Проучването е направено въз основа на данни, получени от 3 100 американци, пазаруващи онлайн. Отговорите им са дадени през февруари 2012 г. Всеки един от запитаните е бил направил поне две поръчки по интернет през предходните три месеца.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо влиза в аптеката и започва да изброява на аптекарката: - бинт; - марля; - риванол; - кислородна вода; - лепенки; - обезболяващи; Аптекарката се притеснила и го пита -  - Да не е...
На този ден 08.08   1709 г. – В Португалия е извършен първият успешен опит за полет с балон, изпълнен с топъл въздух. 1786 г. – С покоряването на връх Монблан Джак Балма и Мишел...