Свикнали сме с рекламните блокове по телевизията. Независимо, че са истински досадни, в повечето случаи просто изключваме звука и търпеливо чакаме да продължи филма, който гледаме.
Когато пък в някое предаване или филм се появи бутилка вода с етикет или камерата се фокусира върху името на търговски център, то знаем, че става въпрос за "продуктово позициониране". Това е
терминът, с който през 2009 година Европейският съюз задължи родните телевизии да обозначават този вид реклама, пишат от Jenite.bg.
Какво се случва обаче, когато рекламата илезе извън медийното пространство и се скрие из дълбините на любимия ни интернет? Важат ли същите тези постановления и разпоредби?
На теория - да, но на практика липсва реален контрол върху наличието на реклама в глобалната мрежа. На нас, потребителите, се пада отговорната задача да внимаваме къде какво четем.
Оказва се, че във форумите, които винаги са възприемани като места за взаимопомощ, много често се споменават имена на конкретни продукти и производители, с цел съвет и обсъждане, но не винаги това
е основната цел.
Именно форумите са сред любимите интернет кътчета на рекламодателите. Вместо да платят големи суми на медиите, те си правят регистрации в различни сайтове и уж като доволни потребители препоръчват
горещо продукцията си.
Какви са хватките, които се използват при този вид скрита реклама, може да прочетете при колегите ни от Jenite.bg.