Продажбите на нови автомобили в ЕС нараснаха през септември с 9,6%, повишавайки се за втори пореден месец, но това увеличение се дължи в най-голяма степен на ниската база на данните точно преди година.
Това показват последните данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
В същото време регистрираните нови автомобили в България отбелязаха през септември много здрав ръст от над 46%, като от началото на 2022 г. нараснаха с над 15 на сто.
Продажбите на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се повишиха през септември с 9,6% спрямо същия месец на 2021 г., достигайки 787 870 броя.
Всичките четири водещи автомобилни пазари в ЕС регистрираха повишения през миналия месец, като двуцифрен ръст беше отбелязан в Германия (скок с 14,1%) и Испания (с 12,7%), докато регистрацията на нови автомобили във Франция се повиши с 5,5%, а в Италия - с 5,4 на сто.
През първите девет месеца на 2022 г. новорегистрираните автомобили в ЕС обаче се понижиха с 9,9% спрямо същия период на 2021 г., достигайки 6,784 милиона, като в Италия спадът беше с цели 16,3%, във Франция - с 11,8%, в Германия - със 7,4% и в Испания - със 7,4%.
Обобщените данни на ACEA за ЕС вече не включват Великобритания, която напусна съюза на 31-ви януари 2020 г. Само в рамките на Обединеното кралство продажбите на нови автомобили през септември се повишиха с 4,6% спрямо година по-рано до 225 269 броя, докато през първите девет месеца на годината беше отчетено понижение с 8,2 на сто.
Според ACEA продажбите на нови автомобили в България скочиха през септември с цели 46,4% спрямо същия месец на 2021 г. до 2 117 броя, а през първите девет месеца на 2022 г. те се увеличиха с 15,4% спрямо същия период на миналата година, достигайки общо 21 975.
Не всички водещи европейски автомобилни компании в ЕС отбелязаха растеж при продажбите през септември и мнозина от тях продължиха да отбелязват спадове през първите двете месеца на годината.
Продажбите на автомобили от немския автомобилен гигант "Фолксваген" (Volkswagen Group) се повишиха през септември с цели 25,7% на годишна база. В същото време Volkswagen увеличи своя пазарен дял през миналия месец до 24,9% от 21,7% през септември 2021 г., като данните показват, че "Фолксваген" запазва лидерската си позиция на автомобилния пазар в Европа.
Солидно повишение през септември с 30,5% спрямо година по-рано отбелязаха продажбите на нови автомобили на немската компания Mercedes-Benz (произизвеждаща Mercedes и Smart), докато продажбите в BMW Group нараснаха по-скромно с 4,4 на сто.
Анемично повишение с 0,3% през септември беше отчетено от автомобилния консорциум Stellantis - обединението между италианската FCA Group и френската PSA Group или Peugeot.
Голямата френска компания Renault Grouр (произвеждаща моделите Renault и Dacia) обаче отбеляза спад на продажбите на нови автомобили през миналия месец с 1,2% на годишна база.