Сайтът за видеосподеляне Youtube e една от най-популярните рекламни платформи в интернет. Ето защо, не е изненада, че големи „рекламни акули“, като немския производител на автомобили Volkswagen, американската компания за спортни стоки Nike и други фирми, имат сериозно присъствие в нея.
Сайтът Ads Leaderboard направи класация на най-гледаните рекламни клипове в Youtube през 2012 г. Прави впечатление, че като цяло производителите на коли са най-добре представени в нея. Голяма част от спотовете са били излъчени по време тазгодишния финал на националната футболна лига (NFL) на САЩ Супербоул.
Десето място заема рекламата на немския производител на автомобили Audi – Vampire Party. Тя е била гледана 7,867 млн.пъти.
На девето място намираме реклама на американския производител на спортна екипировка Nike, която проследява надпревара между португалския футболист Кристиано Роналдо и
испанския тенисист Рафаел Надал. Тя е била гледана над 10 млн. пъти, информира сайтът adweek.com.
На осмо място попада реклама на американската компания за автомобили Chrysler. Тя е била гледана 11,28 млн. пъти и се нарича Halftime in America: Official
Chrysler Super Bowl 2012 commercial.
На следващата – седма позиция, попада спот, който включва камерата Hero3 Black Edition на частната американска компания Woodman Labs. Той е бил гледан 12,45 млн. пъти
и прави впечатление със своята дължина от над 5 минути.
"Не само хората имат проблеми с килограмите“. Това като че ли казва попадащата на шесто място реклама. Тя носи името The Dog Strikes Back
и проследява историята на куче, което заради излишните си килограми не може да се отдаде на любимото си занимание – гонене на автомобили.
Забавната реклама на немския атомобилопроизводител Volkswagen e била гледана над 16 млн. пъти.
Челната петица започва с японската компания за леки коли Honda и едно от рекламните му лица - актьора Матю Бродерик. Спотът, който рекламира джипа
CR-V, е гледан 16,29 млн. пъти.
На четвърто място е рекламата на смартфона Galaxy S III на корейския технологичен гигант Samsung. Закачката с
конкурентния iPhone 5 и големите опашки от нетърпеливи клиенти, които искаха да си го купят, е била гледана над 16,91 млн. пъти. Името на спота е недвусмислено
„The next big thing is here".
Реклама с участието отново на кучета заема третото място. Тя се нарича Bark Time и отново касае модел на немския концерн Volkswagen. Клипът, в който се
съдържа значително намигане към поредицата "Междузвездни войни“, е гледан 17,71 млн. пъти.
Американската компания за безалкохолни напитки Pepsi и рекламата, наречена Uncle Drew, попадат на второ място. Спотът е бил
гледан 17,84 млн. пъти. В него взима участие младата баскетболна надежда Кери Ървинг, който се дегизира като старец и успява да вземе ума на противниците в баскетболен мач.
Символичната награда за най-гледана реклама в Youtube за тази година отива при... американския производител на спортни стоки Nike
и неговата реклама Мy Time is Now.
Странната ситуация около футболния мач между националните отбори на Италия и Холандия е била гледана 20,88 млн. пъти. В мелето от рекламни лица на Nike различаваме
футболиста на Португалия и „Реал“ (Мадрид) Кристиано Роналдо, бразилеца Пато от „Милан“, младата надежда на Бразилия Неймар, част от отбора на испанския „Барселона“ и др.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!