Да прогнозираш бъдещето на технологиите е рискована задача. Например, повечето от експертите успяха да предвидят намаляващата популярност на персоналните компютри, но ако бяхте попитали някой от тях в края на 90-те коя компания ще стои начело на този процес, нямаше да има причина отговорът да не е Microsoft. Нещата обаче значително се променят за много кратко време.
Така някои хора тотално объркаха нещата. Вижте 12 грешни прогнози за бъдещето на интернет, подбрани от изданието „Бизнес инсайдър“:
1. През 1998 г. списание BYTE заявява, че „Y2K (The Year 2000 problem) е криза без прецедент в човешката история“.
2. Робърт Меткалф (създателят на Етернет) пише в статия за Infoword от декември 1995 г., че интернет ще се срине катастрофално през 1996 г.
3. Андрю Кийн, един от най-известните експерти по интернет култура, заявява преди години, че икономическата криза от 2008 г. ще окаже огромно влияние на начина, по който ползваме интернет.
4. Той смяташе, че Knol, конкурентът на Wikipedia, създаден от Google, ще има по-голям успех. През 2012 г. Knol беше затворен заради липса на интерес.
5. Друга прогноза на Кийн е, че The Atlantic ще изпревари The Huffington Post, който в момента е 15-тия най-популярен сайт в САЩ. The Atlantic е едва на 234-то място.
6. Въпреки доминацията на Google при търсачките, Кийт смяташе, че хората ще предпочетат да използват Mahalo, тъй като резултатите й са по-точни.
7. Той също така вярваше, че Hulu ще изпревари YouTube, защото потребителите предпочитат професионалното съдържание.
8. През 1999 г. Реймънд Курцвайл, инженер в Google, предрича, че по-голямата част от текста, който пишем, ще бъде дело на софтуер за гласово разпознаване. Да, Siri и Google Now набират все по-голяма популярност, но повечето потребители продължават да разчитат на клавиатурата.
9. Той също така вярваше, че мобилните телефони автоматично ще превеждат разговорите за нас. Докато Google Translate може да бъде невероятно ефективен, все още сме години назад от момента, в който лесно ще можем да водим разговор по телефона на различен език.
10. През 1995 г. Клифърд Стол заявява „Истината в никоя онлайн база данни няма да замени вестникът, кампакт дискът няма да замени учителя, а никоя компютърна мрежа не може да промени начина, по който правителствата функционират.“
11. Друго негово изказване е: „Никълъс Негропонт, директор на медийната лаборатория на MIT, прогнозира, че скоро ще си купуваме книги и вестници директно по интернет. Да, бе!“.
12. И накрая Стол заявява: „Обещава ни се незабавно пазаруване от каталог - просто посочваш и натискаш за невероятни сделки. Ще поръчваме самолетни билети онлайн, ще правим резервации за ресторанта и ще подписваме договори. Магазините ще станат отживелица. И как тогава местният търговски център прави повече бизнес за един следобед, отколкото целият интернет за месец?“