Представете си следното: Взимате под наем DVD, за да го гледате с приятели в събота вечер, отваряте кутията, пускате диска и усещате аромата на вкусна и сочна пица. Обаждате се по телефона и си поръчвате пица.
Такъв е замисълът на рекламна кампания на верига пицарии, като инициативата е реализирана в Бразилия.
За целта бразилското представителство на американската верига Domino's Pizza е сключила споразумение с десет обекта за отдаване на филми под наем в Сао Пауло и Рио де Жанейро. Самите дискове са използвани като медия за комуникиране на бранда на компанията.
Подбрани са десет конкретни филма сред най-популярните към момента, като за печата и обработката на обложката на носителите им са използвани специално мастило и ароматизиран лак. При топлина и двете „съставки“ се активират и отделят мириса на Маргарита, Пеперони или Печурко.
Докато хората гледат филма, леката топлина, отделяна от DVD устройството, задейства процеса. Апетитен аромат изпълва помещението при изваждане на диска, като върху него дори се е появил и образът на кръглото лакомство, съпътстван от следното послание: „Хареса ли ви филмът? Следващият ще бъде дори още по-хубав с една гореща и вкусна пица от Domino's Pizza“.
Това, разбира се, е кампания, която не би успяла навсякъде. На много места по света, включително и в България, вече почти никой не взима филми под наем. У нас и другаде това е заради голямото разпространение на пиратството; има пазари, на които пък са много силни платените уеб услуги за гледане на видео.
В Бразилия обаче наемът на филми все още процъфтява. Според създателите на кампанията в тази страна свалянето на филми от интернет тепърва навлиза като практика, също и стриймингът им. Ниската скорост на даунлоуд допринася за бавните темпове на растеж в тази област. Така че може да се окаже, че идеята на рекламистите е печеливша.