Мадарският конник или Царевец може да преборят Кирилицата като български национален символ

14.01.2008 | 13:44
по статията работи: econ.bg
Като част от кампанията "Българските символи" през февруари стартират инициативите за избор на "Символ на моя роден край" и избор на "Символ на моята столица"
Мадарският конник или Царевец може да преборят Кирилицата като български национален символ


Българската асоциация за бизнес и туристическа информация ( www.infobulgaria.info ) днес представи междинните резултати в кампанията за избор на български национален символ - "Българските символи", стартирала през миналата година.  В началото на месец ноември асоциацията обяви официално 33-те номинации за български национален символ, класифицирани в три раздела - природни забележителности, културно и историческо наследство и храни и напитки, както следва:

Природни забележителности:

Седемте рилски езера
Чудните мостове в Родопите
Триградското ждрело
Балкана
Белоградчишките скали
Еделвайс
Мелнишките пирамиди
Минералните извори
Резерватът Сребърна
Побитите камъни край Варна
Пещерите в България

Културно и историческо наследство:

Кирилицата
Боянската църква
Несебър - стария град
Българската роза и розово масло
Исторически хълм Царевец
Мадарски конник
Мартеницата
Рилският манастир
Българският фолклор
Нестинари
Ритон от Панагюрското златно съкровище

Храни и напитки:

Кисело мляко
Шопска салата
Бяло саламурено сирене
Баница
Вино Мавруд
Ракия
Боб чорба
Лютеница
Кюфте, Кебапче
Питка с шарена сол
Луканка


От започването на кампанията Кирилицата и до момента е фаворит за български символ, като дълго време беше с голяма преднина пред Рилския манастир, Мадарския конник, розата и розовото масло и Царевец, съобщиха организаторите. Но в края на 2007 година и началото на Новата година тази преднина на почти смятания за победител символ е стопена от Мадарския конник и Царевец, които са с почти равни  резултати, обясняват от асоциацията.

В категорията “Културно и историческо наследство" води Царевец, следван от Мадарският конник, Кирилицата, Рилският манастир, които са с почти равни резултати.

В категорията “Природни забележителности" в началото водещ беше символът Чудните мостове, но сега много трайно на първо място се установи символът Седемте рилски езера, последван от Балканът и еделвайсът.

В категорията “Храни и напитки" с категорична преднина от самото начало на инициативата досега е киселото мляко, последвано от баницата и шопската салата.

Кампанията “Българските символи" цели чрез всенародно допитване до българите да бъдат избрани най-достойните и ярки символи на нашата страна, с които да се представяме в Европа и по света. Тя има за цел да подкрепи българската идентичност и самочувствие, за да можем по нов начин, като европейци, да се обърнем към нашата история, култура, природа, към нашия потенциал като нация и успешна бизнес и туристическа дестинация.

В момента кампанията навлиза в същинската си фаза
- избор на символа-победител и символите-фаворити в отделните категории. До момента в нея са гласували около 70 000 българи от страната и чужбина, като около 7% от гласувалите са от чужбина. За да получи още по-голяма мащабност, инициативата предвижда гласуването да се проведе и чрез талони, разпространени в пощенските станции в цялата страна и общините, които най-радушно я подкрепят.

До края на февруари всеки желаещ има възможност да се регистрира на официалния сайт на кампанията, където да гласува за своите символи-фаворити.

След като бъде сложен край на гласуването, ще бъдат отличени по един символ от всяка категория, а финално ще бъде избран един-единствен.

Екипът на инициативата "Българските символи" ще предложи на Парламента да одобри избрания символ на България за лице на българските евромонети.

Българските общини ще бъдат едни от стратегическите партньори
на Българската асоциация за бизнес и туристическа информация и в най-новата инициатива, част от националната кампания, а именно - избор на "Символ на моя роден край" и избор на "Символ на моята столица", започнала през миналата и официално стартирала в началото на тази година. Регионалната кампания ще започне в средата на месец февруари в Родопите, със съдействието и домакинството на община Смолян и ще продължи в цялата страна в големите български общини и знакови български места.

В края на кампанията се предвижда разпространението в страната и чужбина (на големите туристически и търговски изложения, в българските посолства по света, в европейските институции в Брюксел) на промоционални продукти, които ще представят избраните символи, както в основните три, така и в последните две категории.



Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....