Европейски потребителски център вече работи в София

04.02.2008 | 15:01
по статията работи: Лили Бончева
Българите ще могат да подават жалби за стоки и услуги, които са закупили в други страни от ЕС

Еврокомисарят по защита на потребителите Меглена Кунева и министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров откриха официално Европейския потребителски център в България /ЕПЦ/, предаде Агенция “Фокус”. Така официално страната ни стана част от Европейската мрежа от потребителски центрове, в която са включени всички държави-членки на Европейския съюз /ЕС/, а също и Ирландия и Норвегия. Утре предстои откриването на такъв център и в Румъния.

В ЕПЦ ще бъдат приемани жалби от български граждани, които са придобили стоки и услуги както в други европейски страни-членки на Общността и осъществяване на координация с Европейския потребителски център на съответната страна, която да съдейства за решаването на рекламацията, така и у нас. По такъв начин ще бъде дадена възможност на жителите на нашата страна да предявяват претенции за своите права на потребители вече не само за продукти, които са закупили на българския, а и на общия европейски пазар.

В ЕПЦ в България също така ще се получават и жалби от сродните потребителски центрове в другите страни от Общността, подадени от граждани, закупили стоки или ползвали услуги на територията на България и той ще съдейства за решаване на рекламациите.

ЕПЦ в България ще издава брошури и различни образователни материали, които да запознават гражданите с техните права като потребители на стоки и услуги на общия европейски пазар. В този център ще бъдат давани и консултации на потребителите относно техните права и действията, които трябва да предприемат в случай, че са попаднали на дефектни стоки или некачествени услуги.

С откриването на ЕПЦ, една година след пълноправното членство на България в ЕС, страната ни се включва в общите усилия за подпомагане гражданите на Общността в сферата на трансграничното пазаруване. Идеята е те да могат да се възползват от най-добрите сделки, предлагани в ЕС при правенето на покупки, както у дома, така и в чужбина. Това ще даде възможност за друг вид конкуренция, който ще доведе до по-добри търговски предложения.

Европейската мрежа от потребителски центрове /ECC-NET/ е създадена през 2005 г. от Европейския съюз /ЕС/. Целта е да подпомогне гражданите на Общността в сферата на трансграничното пазаруване /cross-border shopping/. Днес в мрежата са включени всички 26 европейски държави-членки. Целта е те да разменят помежду си свободна и конфиденциална информация за правата на потребителите. Потребителските центрове на членовете на ECC-NET работят заедно, за да държат потребителите информирани и подпомогнати да се възползват максимално от техните права за решаване на жалби и спорове, възникнали след cross-border shopping.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 24.01   41 г. – По време на Палатинските игри в Рим Касий Херея убива император Калигула. 1848 г. – Започва Калифорнийската златна треска в Сакраменто. 1862 г....