Изгорелият влак, убил 8 души, бил технически изправен

29.02.2008 | 18:45
по статията работи: Апостол Апостолов
Обявиха "горещ телефон" за трагедията с влака. Пуснаха кадри от инцидента в Интернет. Искат оставката на Мутафчиев, ако се докаже техническа неизправност
Изгорелият влак, убил 8 души, бил технически изправен

Първоначалните данни на техническата комисия, разследваща инцидента, в която се включват експерти от “БДЖ” ЕАД, Национална компания “Железопътна Инфраструктура” и Национална служба противопожарна и аварийна безопасност, показва, че превозният персонал на нощния влак от София за Кардам е бил на работните си места и е изпълнявал служебните си задължения, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта.

При възникване на пожара в кушет-вагона, шафнерът на кушет-вагона е спрял влака чрез задействане на внезапната спирачка. Шафнерът на кушет-вагона и шафнерът на съседния спален вагон са предприели незабавни действия за потушаване на пожара. Под ръководството на двамата превозни служители е започнала и евакуацията на пътниците. Междувременно, началникът на влака е уведомил органите на противопожарната служба и на Транспортна полиция за инцидента.

По време на първоначалния оглед на техническите елементи в кушет-вагона и спалния вагон не са констатирани неизправности на електрическата и отоплителна система на вагоните. Установено е, че пожарът е възникнал от вътрешността на шестото купе на кушет-вагона.

Техническата комисия ще продължи утре своята работа по разследване на причините за трагичния инцидент. Всички материали от работата на комисията ще бъдат предоставени на следствените органи.

Категорично ще искаме оставката на транспортния министър Петър Мутафчиев ако се потвърдят показанията на пътниците за техническа неизправност и липса на пожарогасители. Това заяви на пресконференция в Добрич председателят на ПП ГЕРБ Цветан Цветанов по повод трагичния инцидент с влака София-Кардам, съобщи Дарик радио.

Да се надяваме, че държавните институции ще си свършат работата, за да излезе истината за стигането до този нещастен инцидент, допълни той.

Според Цветанов е важно, когато има подобни инциденти в държавата, да има и виновни, които да понесат отговорността и те да бъдат на високите нива на държавната власт.

От своя страна кметът на Добрич Детелина Николова съобщи, че се подготвя позиция от името на цялата община за качеството на жп услугите в Добрички регион. "В информациите днес чухме, че вагоните в тази композиция са над 40 годишни, което крие опасност за живота и здравето на пътуващите", заяви Николова.

Малко по-рано днес от Транспортна полиция уведомиха, че е открита гореща телефонна линия. На нея близки и роднини ще могат да получат първоначална информация за пътуващите в кушет и спалния вагон на бързия влак №2637 от София за Кардам, в който възникна пожар тази нощ. Телефонът е 0659 92 835. Тази сутрин по bTV беше обявен и софийски телефон за информация - 02 / 932 43 10 .

Кадри от инцидента:
https://www.vbox7.com/play:05c0d7b7 ;
https://www.vbox7.com/play:2c8e2cc1 ;
https://www.vbox7.com/play:ea106200 .

Осем са загиналите при трагичния инцидент с пожар във влака край Червен бряг. Това съобщи за Дарик директорът на дирекция "Безопасност, контрол и вътрешна сигурност" в БДЖ Иван Лалов. Това е окончателният брой на починалите, обясни Лалов, който в момента е при разрушените вагони.

Той заявил още, че в момента Следствието работи със Съдебна медицина и се  чака труповете да бъдат прибрани, за да се придвижат вагоните на гарата в Червен бряг.

Междувременно 11 души вече са пристигнали със специална композиция около 14 часа в Силистра след злополучното 17-часово пътуване от София миналата нощ. Две от силистренките са били не само очевидки на пламналите вагони, но са помагали при спасяването на пострадали пътници.

По думите на 65-годишната Жечка Кръстева и нейната спътница Маргарита Гаджалова пожарът е тръгнал от гръмнала неонова лампа, която подпалила чаршаф в едно от спалните купета. Информацията е потвърдена и от МВР, като се позовават на свидетелски показания.

Заради авария в противопожарните кранове половин час след пристигането на огнеборците реално е започнало гасенето на огъня.

След 6-часов престой пътниците от Силистра са прикачвани няколко пъти от Червен бряг до Каспичан, откъдето директно са отпътували за дунавския град.

"Пожарът много бързо се разрази. Отначало гореше едно купе, но впоследствие много бързо пламнаха и съседните. Големият парадокс беше, че във влака имаше само три пожарогасителя, от които работеше само един и то наполовина, заяви за Дарик студентката Марина Новачева, която е била сред пътниците. Според нея другият парадокс е , че са били заключени всички врати между вагоните, както и тези на изходите врати.

"Може би и затова има толкова много жертви, просто защото нямаше как да излязат хората. Имаше хора, които излизаха през прозорците. Имаше и едно малко момиченце – на около 3-4 години, което го спасиха през прозореца, пояснява  студентката.

На въпрос как е реагирал персоналът на влака, тя заявява, че те са били по-скоро в паника. Имало е един служител, който не се е паникьосал и започнал да тича и да хлопа по всички врати, и да изкарва хората. Дори взел полуработещия пожарогасител да гаси огъня, спомня си още потърпевшата.

"Заключваме вратата само в края на композицията заради безопасността на пътниците", каза Олег Петков, изпълнителен директор на БДЖ. Той отказа да коментира каквато и да било версия за избухването на пожара.

Олег Петков изказа съболезнования на роднините на загиналите. Влаковата бригада е направила всичко необходимо за потушаването на пожара, но не са успели да отделят кушет вагона от спалния. Веднага след инцидента е свикан кризисен щаб, в който е участвал и министърът на транспорта.

БДЖ ще направят вътрешно разследване на инцидента. На въпрос дали ще си подаде оставката заради инцидента, той заяви, че първо ще мисли за извозването на пътниците и освен това изплащането на застраховки на близките, тъй като и пътниците, и вагоните са застраховани и едва след това ще мисли по този въпрос.

Вагоните са произведени преди 80-те години, но са минали заводски ремонт през 2006 г. 50% от вагоните на БДЖ са на възраст повече от 20 години.

Припомняме ви, че към 23:40 ч. снощи в участъка между гарите Кунино и Червен бряг в кушет-вагона e възникнал пожар, който се разпрострял и върху съседния спален вагон, съобщиха от Министерството на транспорта. Пожарът е продължил почти четири часа. Във влака са пътували над 150 души, 35 са били в кушет вагони и 27 – в спални. Композицията се е състояла от общо 9 вагона. Превозната бригада е предприела незабавни действия за спиране на влака, извеждане на пътниците от запалените два вагона и отделяне им от останалия състав на влака. На мястото на инцидента са били извикани пожарни коли и Транспортна полиция.

Общо 9 пътници са били обгазени и прегледани от лекарските екипи в болницата в Червен бряг, съобщиха от БДЖ. След прегледа, леко обгазените пътници са освободени, а под лекарско наблюдение в болницата са останали Иван Игнанов Бойчев от с. Брадвари, обл. Силистра;  Мария Трифонова Ненова от гр. Добрич и Полина Димитрова Костадинова от гр. Добрич. Под лекарско наблюдение в болницата е останал и Христо Манев Христов от гр. Червен бряг, служител на КАТ, който доброволно се е включил в евакуирането на пътниците от влака.

От БДЖ ще съдействат с всякакви веществени доказателства, за да могат на семействата на загиналите да бъде изплатена застраховка. От 1992 година не е имало такъв тежък инцидент, каза още Олег Петков. През миналата година на 105 вагона са направени ремонти за 5 млн. лева, посочи още той.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев е посетил болницата в Червен бряг, където са настанени пострадалите от пожара.

В 8,45 ч. е възстановено движението на влаковете в участъка Кунино - Червен бряг. Те ще се движат само по едната железопътна линия, тъй като кушет-вагонът и спалният вагон, все още се намират на мястото на инцидента. От гара Плевен пътниците се извозват с електрически влак до Червен бряг, от там до Роман - с автобус, а от Роман до София продължават с влак, уточниха от жп гара Плевен.

Снимки: БГНЕС
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....