Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществени санкции на "Тодоров" АД и на "Винополи" ЕООД, съответно от 105 160 лева и 20 160 лева, за извършено нарушение на чл. 36, ал. 3 от ЗЗК, съобщават от антимонополния орган.
В тази своя част Законът забранява да се предлагат непазарни стимули спрямо купувачите като метод за въздействие върху техния избор с цел увеличаване на продажбите. Повод за образуване на производството е игра под надслов "С любоff от Тоdoroff. Обиколи Европа с Todoroff", рекламирана в електронните медии. Рекламното съобщение се разпространява чрез електронната страница на "Винополи" ЕООД - официален представител на "Тодоров" АД за България и чрез рекламни пана. Участието в играта изисква да е закупен продукт - вино или ракия с марката "Todoroff".
Комисията установи, че наградите в играта, с изключение на голямата, са в рамките на ограниченията, предвидени от закона. Голямата награда обаче, едноседмичен круиз за двама по западното Средиземноморие, надхвърля законоустановения праг от 100 пъти цената на предлаганите продукти. В настоящото производство този праг е 940 лв., като за база е взета най-ниската цена от асортимента, тази на вината Boutique - 9,40 лв. КЗК счита, че като организатори на играта и двете дружества носят отговорност. При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание сравнително краткия период на нарушението и оказаното съдействие от страна на дружествата.