"Интелигентни" системи за по-добър транспорт

30.09.2009 | 16:25
по статията работи:
IBM представи доклад за използването на т.нар. Интелигентни транспортни системи
"Интелигентни" системи за по-добър транспорт

Задръстванията в транспортната система на САЩ струват почти 200 млрд. щатски долара всяка година. В Европа, където има около 300 милиона шофьори, пътните задръствания всяка година струват на ЕС 1% от БВП на Съюза - около 100 млрд. евро. В същото време в Китай към момента има 20 милиона автомобила в движение, като прогнозата е техният брой да достигне 140 милиона през 2020 г. Тези цифри свидетелстват за огромни проблеми с трафика във всички развити страни по света.

Проведено от IBM проучване, представено с доклад днес по време на Световната конференция за интелигентни транспортни системи и услуги (ITS World Conference), дава възможно решение на някои от проблемите. Проучването, озаглавено "Интелигентен транспорт: Как градовете могат да подобрят мобилността", е проведено в повече от 50 развити и развиващи се страни и е последвано от дълги интервюта с висши служители по транспорта в 16 от тях, които са показали, че въпреки различните транспортни предизвикателства, пред които е изправен всеки град, властите им споделят общи амбиции.

Повечето подкрепят по-широка употреба на засилена система от средства за масов градски транспорт и други алтернативи на частните автомобили. В допълнение към това, повечето интервюирани са съгласни, че за изграждането на по-ефективни транспортни системи са необходими инвестиции в инфраструктурата. Въпреки това, ограниченията на затегнатите столични бюджети водят до повишен фокус върху необходимостта за по-добро управление на търсенето и предлагането на транспорт чрез използването на технологии за интелигентни транспортни системи (ИТС).

Интелигентните транспортни системи могат да включват интегрирано управление на таксите за пътуване с градски транспорт, засилено управление на връзките с клиенти, прогнозиране на трафика, подобрено управление на трафика, информация за пътуващите и събиране на пътни такси. Тези системи прилагат напреднали технологии за събирането на повече и по-добри данни, за тяхното интелигентно анализиране и свързването им чрез по-ефективни мрежи. Резултатът са по-ефективни, по-ефикасни и по-насочени към гражданите в движение услуги, заявяват от IBM.

Повечето градове са в ранен период на разбиране и реализиране на пълния потенциал на ИТС. Има значителни разминавания между начина, по който напредват типичните градове, и очакванията на властите им. За да бъдат преодолени тези несъответствия, докладът на IBM излиза с пет препоръки за по-интелигентно общинско управление в областта на транспорта:

  • Развиване и внедряване на изчерпателни стратегии за интелигентен транспорт, които са дългосрочни, гъвкави и интегрирани към транспортната визия на града,
  • Възприемане на центрирани около клиента подходи с цел подобряване на услугите, разбиране на клиентите и повлияване върху моделите на пътническо поведение,
  • Интегрирани услуги по различните типове транспорт;
  • Осигуряване на финансиране и прилагане на иновативни бизнес модели, и
  • Ефективно управление на внедряването чрез адресиране на комплектността на проектите в областта на ИТС

"Разчистването на задръстванията и подобряването на начина, по който се придвижват стоки и хора през града и през региона, са жизненоважни, не само по отношение на качеството на живота и по-чистата околна среда," каза Джейми Хюгтън, Global Leader Intelligent Transport Systems, IBM. "Това е от изключително значение за икономическата жизненост и устойчивост на общините по цял свят. Проучването на IBM показва, че проблемите с транспорта могат да бъдат решени чрез напредничаво мислене, стратегическо планиране и интегрирана реализация."

Стокхолм като пример

Един от по-подробно разгледаните в проучването градове е Стокхолм, който е внедрил няколко водещи световни практики в областта на интелигентния транспорт. Стокхолм се стреми да бъде най-достъпната столица в света и разглежда транспортната си система като важен компонент за постигането на тази цел. Градът е добре известен с таксата си за влизане в центъра на града, която доведе до 25-процентно намаление на използването на автомобили и до 14% по-малко вредни емисии от пътния трафик. С цел спазването на най-добрите практики за интегриране на предлаганите услуги по различните начини на транспорт, Стокхолм наложи данъка като част от цялостен транспортен план, според който също така беше увеличен делът на автобусните услуги, бяха осигурени повече паркинги за частни автомобили в близост до спирки на градския транспорт и беше въведена интегрирана билетна система, която свърза основните типове транспорт.

Подробна информация за Интелигентните транспортни системи може да прочетете в рубриката "Анализи" на Econ.bg

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...