"Юниливър" купи сладоледите "Дарко"

08.08.2011 | 13:32
по статията работи:
Чрез сделката компанията навлиза на пазара на сладолед в България
"Юниливър" купи сладоледите "Дарко"

Днес компанията за бързооборотни стоки "Юниливър Централна и Южна Европа" и инвестиционният фонд Balkan Accession Fund (BAF) обявиха, че са подписали споразумение по силата, на което "Юниливър Централна и Южна Европа" ще придобие марките сладолед на "Дарко", дистрибуторската мрежа (продажби) и производствения отдел.

Стойността на транзакцията не се разкрива. Чрез сделката "Юниливър Централна и Южна Европа" ще навлезе на пазара на сладолед в България.

"Дарко" е втората по големина сладоледена компания у нас. Първи са Nestle ("Нестле Айс Крийм България" АД), които са наследник на марката "Делта", купена от тях през 2005 г. "Дарко" продава известни марки като „Ескимо" (Eskimo), „Казабланка"( Casablanca), „Уикенд"(Weekend), „Меджик Айс" (Magic Ice), „Фрии" (Free), „Белинда" (Belinda), „Аляска" (Alaska) и „Милка" (Milka).

Председателят на "Юниливър Централна и Южна Европа" Марк Дезенфанс коментира: „Дарко е ценна придобивка за нас, тъй като притежава добре познати марки и утвърдени позиции на пазара. Ние ще използваме силата на текущите бизнес активности и глобалната лидерска позиция на "Юниливър" в тази категория за по-нататъшното консолидиране на позициите ни в региона на Балканите".

Оборотът на "Дарко" през 2010 г. възлиза на 7 милиона евро (13.8 милиона лева). Като част от споразумението, близо 80 служители ще преминат към Юниливър. „Дарко" ще запази съществуващите си производствен персонал и складови съоръжения и ще произвежда сладоледените марки на „Дарко" за българския пазар.

Споразумението подлежи на одобрение от българските регулаторните органи за защита на конкуренцията.

BAF беше мажоритарен собственик на "Дарко" от 2007 г. Акционери във фонда са Румънско-американският инвестиционен фонд (РА­ИФ), Българско-американският инвестиционен фонд (БАИФ), Европейската банка за възстановяване и развитие, DEG (Германска компания за инвестиции и развитие), FMO (Холандска финансова корпорация за развитие), Черноморската банка за търговия и развитие, както и малки индивидуални и институционални инвеститори от България, Европа и САЩ.

"Юниливър" е един от водещите световни доставчици на бързооборотни стоки с активна дейност в повече от 100 страни и продажби в над 180 държави. Портфолиото на компанията включва известни марки, сред които Knorr, Dove, Lipton, Becel/Flora, Blue Band/Rama/Country Crock, Wall's/OLA/Langnese, Hellmann's, Calvé, Unox, Pond's, Lux, Axe/Lynx, Sunsilk, Vaseline, Rexona/Sure, Omo, Surf, Cif, Signal и Glorix/Domestos.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...