Имаме да режем толкова живо месо от железницата. Колкото по-малко хора в този процес има, толкова повече отговорност има и се знае кой носи отговорност и знае, че ще го намерим, ако не го направи. В момента 5 души отговарят за един процес. Това е направено нарочно, за да няма никаква видимост и всеки да прави каквото си иска в предприятието, което в момента е боклук. Това заяви днес по време на кръгла маса изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев.
Няма да се откажем от съкращение на тези 2000 души (заложените в реформата - бел.ред.). Стачка или не, ние няма да се откажем. Това заяви от своя страна председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.
Служителите в "Товарни превози" ЕООД са 4800, като на 1000 от тях ще бъде предложено да си отидат. Дейността в дъщерното дружеството на БДЖ може да се извършва с около 3000 служители, според Владимиров. Започва процес на преквалификация. Хората, които се пенсионират, ще бъдат заменяни от вътрешни за дружеството служители.
Синдикатите в БДЖ също се нуждаят от сериозна реформа, заяви Владимиров.
Работим четири, плащаме 12 часа, каза Ивайло Иванов, управител на "БДЖ - Товарни превози". Дружеството не спира обслужването в момента на нито един клиент, на нито една гара, макар да са неефективни и губещи. Така Иванов обобщи ситуацията в компанията, която се очаква да бъде приватизирана до около 1 година.
Проверката на Европейската комисия може да приключи преди Коледа. Това заяви още Владимиров. Той бе категоричен, че не се притеснява от проверката в дружеството, а мерките, които се предприемат за реформата, отговарят на изискванията на Брюксел.
Има императив от Брюксел, че "Товарни превози трябва" да бъдат приватизирани, да бъдат подготвени за приватизация, за да може България да получи разрешение от Комисията да окаже помощ за спасяването на БДЖ, каза Владимиров.
Има два регламента, на които трябва да се отговори: 50% собствен принос на железницата в реформата, за да получи 50% от държавата и и освобождаване на пазарен капацитет. Според Владимиров единственият пазарен капацитет, който може да се освободи в момента, е от Товарни превози, информира Dariknews.bg.