Шефът на БДЖ подава оставка след нов инцидент

18.10.2010 | 14:47
по статията работи:
Три вагона от бързия влак "Чайка" дерайлираха на гара Септември. Причина за инцидента е човешка небрежност
Шефът на БДЖ подава оставка след нов инцидент

Изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов обяви, че подава оставка след поредния влаков инцидент. Пред програма "Хоризонт" на БНР той заяви: Бих поел отговорността си така или иначе. А как се поема отговорност, освен с подаване на оставка или нещо подобно. Не знам. Ако вие ми кажете друг вариант. Възнамерявам да подам оставка, само да приключат следствените действия.

По-късно пред Агенция "Фокус" Попов уточни, че ще напусне поста си, "ако се докаже организационна вина, че не сме си свършили работата по организационни причини". Преди това обаче "трябва да приключи разследването по случая и да се установи каква е причината и до каква степен има организационна или техническа грешка".

В 11,30 ч. днес три вагона от състава на бързия влак № 3620 дерайлираха при навлизане на влака в гара Септември. Вагоните със задължителна резервация са били част от влака за Бургас. Инцидентът е станал при навлизането на влака на входните стрелки на гара Септември, стана ясно по-рано днес от информация на железопътния превозвач.

Пострадали хора при инцидента няма. 172-мата пътници от влака ще бъдат извозени с автобуси, стана ясно от информацията на МТИТС.

Според Попов и при днешния инцидент става дума за човешка небрежност. Ето какво каза още шефът на БДЖ по въпроса:

В момента съм на мястото на инцидента. Последните три вагона са дерайлирали вследствие повреда на локомотива. 

Локомотивът е проверяван вчера и моите съмнения са за некачествено извършен ремонт. Всичките возила, които се движат, имат сертификат за безопасност. Локомотивът на този влак е имал сертификат, който ще изтече през 2013 година. Вчера той е минал сериозен преглед, но някой не си е свършил работата при прегледа вчера.

Пред Dariknews.bg Попов коментира, че пропадане на капака на редуктора на локомотива заради некачествен ремонт е причинило дерайлирането. От думите му стана ясно още, че дерайлиралите вагони са с тежки поражения по ходовата част. По железопътната линия са нанесени сериозни щети.

Движението в района на гарата е спряно вследствие на инцидента. Очаква се пътят да остане затворен поне 10 часа, тъй като 900 метра от железния път са били унищожени.

БДЖ е осигурила допълнителен влак за пътниците, за да могат да продължат пътуването си от Септември до София. На входните стрелки на гарата е създадена организация за превоз с автобуси на пътниците от други влакове, които преминават през участъка между Септември и Пазарджик.

Припомняме ви, че това е вторият инцидент, свързан с влакове на БДЖ, за по-малко от месец. Два влака се сблъскаха челно в района на гара Драгоил на 4 октомври. Инцидентът стана рано сутринта в участъка между Драгоман и Драгоил. Тогава се удариха международният влак от Белград и служебен влак на БДЖ. При катастрофата пострадаха над 20 души. Причината за влаковата катастрофа беше човешка грешка. Заради нея бяха уволнени трима души, четирима машинисти също бяха освободени от работа.

Ако Попов подаде оставка и тя бъде приета, това ще означава, че той е прекарал на поста малко повече от една година. На 7 октомври миналата година той замени Христо Монов, който беше освободен с мотиви, свързани с несправяне с работата и тежкото финансово състояние на железопътния превозвач.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...