Въз­наг­раж­де­ние, из­п­ла­ща­но от рек­ла­мо­но­си­те­ля на приз­на­ти рекл. аген­ции (най-чес­то се из­к­люч­ват фир­ме­ни­те аген­ции) за то­ва, че са му въз­ло­жи­ли рек­ла­ма­та на кли­е­н­та си. А.к. се при­ла­га от 1876, ко­га­то аген­ци­я­та "А.В. Айер енд сан" прес­та­ва да преп­ро­да­ва рекл. площ и за­поч­ва да пред­с­та­вя ин­те­ре­си­те на рек­ла­мо­да­те­ли­те пред рек­ла­мо­но­си­те­ли­те. От 1901 из­да­те­ли­те прес­та­ват да да­ват А.к. на са­ми­те рек­ла­мо­да­те­ли и пре­си­чат прак­ти­ка­та на ня­кои аген­ции да пре­о­т­с­тъп­ват част от А.к. на кли­е­н­ти­те си. Раз­ме­рът на А.к. се оп­ре­де­ля ка­то про­цент от брут­на­та стой­ност на рекл. мяс­то (вре­ме).

Об­щоп­риз­на­та­та меж­ду­нар. от­с­тъп­ка за А.к. е 15%, но в от­дел­ни дър­жа­ви тя е: Ав­с­т­рия - 15%, Ан­г­лия - 15% (10-15% при на­ци­о­нал­ни­те из­да­ния), Бел­гия - 15%, Бъл­га­рия - 15%, Гър­ция - 20%, Да­ния - 16,5%, Ей­ре - 15%, Ис­па­ния - пе­чат - 10-15%, ра­ди­о­рек­ла­ма - 15%, вън­ш­на и те­ле­ви­зи­он­на рек­ла­ма - 10%, Ита­лия - 15%, Нор­ве­гия - 15%, Пор­ту­га­лия - 15%, Фран­ция - 15% (за ки­но­рек­ла­ма - 5%), Шве­ция - 3%, Югос­ла­вия - 10% или 15%.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...