Вид ди­рек­т­на рек­ла­ма, из­п­ра­ща­на по ад­ре­си на точ­но и це­ле­во под­б­ра­ни гру­пи ли­ца.Ос­нов­ни фун­к­ции: спо­ма­га за внед­ря­ва­не на но­ви из­де­лия, за раз­ши­ря­ва­не на про­даж­би­те и за про­па­ган­ди­ра­не на но­ви ме­то­ди и фор­ми на об­с­луж­ва­не. В мно­го стра­ни АДР е ос­нов­но сред­с­т­во за въ­веж­да­не на па­за­ра на сто­ки с про­миш­ле­но пред­наз­на­че­ние.

Пре­дим­с­т­ва на АДР: ви­со­ка че­ти­мост (ми­ни­мум 40%, сред­но 60%, сти­га и над 90%); съз­да­ва у ад­ре­са­та впе­чат­ле­ние за лич­но об­щу­ва­не (ин­те­ре­сът му се пре­диз­вик­ва ес­тес­т­ве­но); бър­зи­на на ко­му­ни­ки­ра­не­то и въз­мож­ност за про­вер­ка. Ус­пеш­но­то осъ­щес­т­вя­ва­не на АДР за­ви­си от пра­вил­но­то из­гот­вя­не на ад­рес­ни­ка, от със­та­вя­не­то на пер­со­на­ли­зи­ра­но рекл. пос­ла­ние, от под­бо­ра на из­п­ра­ща­ни­те рекламни сред­с­т­ва (рекл. пис­мо, дип­лян­ка, прос­пект, ка­та­лог и др.), от оп­ре­де­ля­не­то на вре­ме­то на кам­па­ни­я­та и чес­то­та­та на про­веж­да­не.

Пе­ри­о­ди­те с най-го­лям от­к­лик на кли­е­н­ти­те за по­лу­че­на­та АДР са 30 - 50 дни пре­ди се­зон­ния вър­хов мак­си­мум (или пре­ди ма­со­во­то пус­ка­не на но­ва­та сто­ка на па­за­ра). Най-из­год­ни­те ме­се­ци при се­зон­но не­ко­ле­ба­е­щи се сто­ки (спо­ред Боб Сто­ун) са: яну­а­ри - 1,0, фев­ру­а­ри - 0,96 и ок­том­в­ри - 0,90; най-лош е юни - 0,67, при мак­си­мал­на въз­мож­на ре­а­к­ция = 1.

Чес­то­та­та на ад­рес­ни­те раз­п­рат­ки за­ви­си от: ес­тес­т­во­то на ма­те­ри­а­ла, съ­дър­жа­ни­е­то на тек­с­та, про­ме­ни­те в па­зар­на­та си­ту­а­ция, фи­нан­со­ви­те въз­мож­нос­ти на фир­ма­та-ко­му­ни­ка­тор, изис­к­ва­ни­я­та на пар­т­н­ыо­ри­те и спе­ци­фи­ка­та на сто­ка­та и са­мо­то ме­роп­ри­я­тие. При рек­ла­ми­ра­не в про­миш­ле­ност­та и тър­го­ви­я­та чес­то­та­та е 2-3 раз­п­рат­ки на кам­па­ния. Пе­ри­о­дът меж­ду раз­п­рат­ки­те тряб­ва да е най-мал­ко 2 и най-мно­го 6-8 сед­ми­ци, а ця­ла­та ак­ция не тряб­ва да про­дъл­жа­ва по­ве­че от 10 сед­ми­ци. При ма­со­вия пот­ре­би­тел ми­ни­мал­ни­ят брой раз­п­рат­ки е 3 на мно­го по-крат­ки ин­тер­ва­ли.

Рек­ла­ма­та чрез АДР не е ев­ти­на, но в ре­ди­ца слу­чаи е най-ефек­тив­на, срав­не­на с др. рекл. фор­ми и ви­до­ве. Це­на­та за­ви­си от раз­хо­ди­те за опа­ко­ва­не, ад­ре­си­ра­не, про­и­з­вод­с­т­во и раз­п­ра­ща­не и от кон­т­ро­ла вър­ху ефек­тив­ност­та и по­лу­че­ни­те ка­то об­рат­на връз­ка ре­зул­та­ти.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...