1) Основен метод за набиране на първична информация при рекламното проучване. Както при всички социологически А., голямо значение имат писмените поименни анкети чрез въпросници, попълвани от анкетираните лица. От устните А., при които ролята на интервюиращия е съществена, голямо е приложението на полустандартните и нестандартните А., вкл. А. по телефон. Тъй като рекл. А. е насочена предимно към изследване на мненията и мотивите на целевите групи, важно значение имат конкретните въпроси. Рекл. А. изисква въпросите да бъдат изложени в логическа последователност, да се започва с въвеждащи въпроси, да се върви от простите към сложните, да се използват преходни и контролни въпроси. Проучването на рекл. мотивация поради многостранния й и многопластов характер става обикновено чрез съчетаване на анкетния метод и на наблюдението. Съществена черта на рекл. А. е, че обхваща значителен брой единици и признаци.
2) Информационно-публицистична форма, изградена от множество кратки интервюта, взети пред камерата от еднородна или разнородна публика, за да се установят възгледи, чувства, информираност или знания по даден актуален въпрос. Интервютата в телевизионната А. не са по-дълги от 2 min. и се снимат със синхронна камера при типични за анкетирания условия, характеризиращи неговата професия и социална принадлежност. А. на обществени места се правят по повод на значими обществени събития.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |