Метод за изобразително представяне на разгласяваната стока, като й се придават човешки черти или поведение. Използва се за рекл. въздействие върху по-невзискателна, често ограничена аудитория. Намира голямо приложение при рекламирането на стоки и услуги за деца или подрастващи (където и въздействието на метода е най-силно) и на хранителни стоки.
А. се използва и когато потребителските мотиви са слаби или признаците на стоката я поставят под общ знаменател с конкурентните изделия, вместо да я отличават от тях. Често рекл. текст при "очовечената" стока се представя като монолог от първо лице, а действието се разгръща в серия от рисунки - обикновено с хумористичен елемент.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |