Периодично статистическо изследване за установяване на данните за количествената структура на читателите на един или повече рекламоносители. Въз основа на извадки се проучва стратиграфирането на читателските групи, абонатите, техните консуматорски и покупателни навици, демографската им структура, светоглед, доходи и др. в областта на разпространение на рекламоносителя. Следва интерпретация за обема на читателските маси на отделните рекламоносители и съпоставянето им. Главните показатели, които са основа за изследвания, са: читател на екземпляр (reader per copy) - средният брой читатели, които за един промеждутък от време прочитат (преглеждат) изданието, или:
броя на читателите на един пореден брой
разпространения тираж
Напр. ако извадката е 1000 души, съвкупността - 8 млн., изданието има 100 000 бр., а регистрираните в извадката читатели са 600 души, количеството читатели на екземпляр ще бъде
читател на номер (reader per issue) - общият брой на лицата, които за определен период прочитат или преглеждат един номер от някое издание, т.е. с колко потенциални читатели може да влезе в контакт един брой на изданието, като в посочения пример този показател е:
или 480 000 потенциални читатели на номер; читател на седмица (reader per week) - общият брой лица, които за дадена седмица четат най-малко 1 брой от съответното период. издание.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |