Техника за микроикономически анализ, използвана за първи път от Курно и Маршал за анализ на пазара или на отделна сфера от икономиката сама по себе си. Обикновено се изследва взаимоотношението само между две променливи, като се предполага, че всичко друго, което би могло да окаже влияние върху това взаимоотношение, остава непроменено. При анализа на търсенето се изследва взаимоотношението между цената и търсеното количество, като се смята, че "всички други условия са равни". Например вкусовете, доходите, останалите цени и други променливи, които биха могли да окажат влияние върху търсенето, остават непроменени.
Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |