Аргумент в полза на запазването на протекционистични вносни мита, за да се даде възможност на един нов отрасъл с висока стойност на разходите за единица продукция (често поради това, че ра­ботната сила е неквалифицирана, материалните активи са скъпи или липсва производствен опит) да увеличи продукцията и да намали цената на разходите до равнище, което ще го направи конку­рентоспособен на външния пазар. Това е най-често срещаният аргумент в полза на митническите тарифи, защото социалната полза от създаването на един нов отрасъл е по-съществена, отколкото частните разходи за отказ от по-евтин внос. Опи­тът показва, че въпреки всички мерки много от те­зи зараждащи се отрасли не могат да достигнат оптималния си мащаб.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8314
GBP2.4796 2.4887 2.2841
от 00:24 19 Април 2024 повече »
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
Мика Зайкова: Не е сега времето за реформа в данъчната система Не е сега времето за реформа в данъчната система, въпреки че България трябва да помисли в тази посока, но когато има стабилно...