1) Разширено: кръгът от слушатели на дадена информация.
2) Общият брой лица, които могат да приемат и разберат рекламното послание, разпространено чрез някакъв комуникационен канал или чрез няколко рекламоносители едновременно. А. са читателите на периодичния печат и на печатните рекл. издания, слушателите на радио, зрителите на кино и телевизионни програми,посетителите на панаири, изложби, минувачите по улиците при външната реклама и др. А. в рекламата е равнозначна на общата А., но тя не е еднороднна и среден адресат не съществува. За рекл. специалист голямо значение има разграничаването на реалната и възможната А. и делението на А. на устойчива (при която между участниците в комуникацията има връзка) и неустойчива (липсва връзка).
Изследванията на А. на даден канал за масова рекл. комуникация могат да бъдат подразделени условно на чисто социологически (насочени главно към социално-демографските характеристики на А.) и на социално-псих. (установяват основните форми на псих. отношение към предмета на рекламата), които са тясно свързани по цел,съдържание и методи на изследване. Провеждат се и самостоятелни статист. изследвания на обема на А. и нейните изменения в процеса на рекламирането и на комуникациите. Познаването на А., на нейните характеристики и особености е едно от основните изисквания за правилно протичане на рекл. комуникация.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |