Вид проективна техника, при която мотивите, мнението и индивидуалността на адресата се изследват въз основата на измислени от него диалози. За целта на тестирания се дава рисунка, на която са изобразени две или повече лица. В "балончета" над главите им тестираното лице трябва да съчини смислен диалог, най-често за определена стока, действие и др.За правилното протичане на тестирането в единия от балоните трябва да се даде началото на диалог, който да ориентира пряко или косвено към темата; изображенията на фигурите да бъдат схематични, като лицата, облеклата и ситуациите да са типични или известни от всекидневието; фонът на рисунките да е максимално опростен и схематизиран.
Резултатът от проучването трябва да се получи след анализ на отговорите на цялата група. Основно предимство на Б.т. е, че тестираните участват с готовност, тъй като не се притесняват, че могат да дадат некомпетентно мнение, понеже информацията се "дава" от името на изобразеното на илюстрацията лице. Разновидност на Б.т. са скиците, изобразяващи действия с противоположно значение, напр. илюстрация, показваща две жени пред щанд, едната купуваща краве масло, а другата - маргарин. Тестираното лице трябва да изясни причините за покупката на двете различни стоки, задоволяващи еднаква потребност.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |