Изхвърляне на истинските вещи и замяната им с имитация. Различни предмети, които наподобяват действителните и се използват вместо тях в рекламата, на театралната сцена, в киното и в телевизията. Рекл. Б. намира най-широко приложение във витринното оформление и магазинния интериор.
Бутафорните вещи се отличават от истинските по материала на изработката (използват се най-вече хартия, картон, стиропор, тенекия, пластмаси, тел, плат), по размера, формата и оцветяването съобразно специфичните изисквания на витрината и замисъла на аранжора. За разлика от телевизионната Б., която изисква точност, витринната Б. не копира предмета, а е негова стилизация. Опростяването на витринната Б. и нейната умереност са характерни черти на съвременното оформление на магазините.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |