Словесно или образно означаване на дадена стока или на нейните характеристики (като светло пиво, бяло брашно, шунка, наденица), което поради твърде общия си характер не може да бъде предмет на индустриалното право.
Поради слаба реклама и неправилна маркетингова тактика някои търговски марки и наименования за произход могат да се превърнат в общоприети означения за дадена категория стоки и маркопритежателят да загуби изключителното право върху тях. Тогава тези търг. марки и наименования за произход подлежат на анулиране: най-известни са случаите с марките "термос" (на "Америкън термос къмпани"), "целофан" (на "Дюпон дыо Немур"), "електролукс", "лизол", "линолеум", "вазелин" и др., с указанието за произход "виенски шницел" и др.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |