Глобалните вредни емисии от автомобилния транспорт могат да достигнат пик още през 2025 г.

14.01.2025 | 16:00
по статията работи: econ.bg
Предишната прогноза на организацията, която използваше регулаторните условия през 2021 г., предвиждаше пик на емисиите от пътния транспорт чак през 2050 г.
Глобалните вредни емисии от автомобилния транспорт могат да достигнат пик още през 2025 г.
Снимка: под лиценза на creative commons

Емисиите на въглероден диоксид (CO₂) от автомобилния транспорт може да достигнат своя пик в световен мащаб тази година благодарение на бързия растеж на електрическите превозни средства и по-строгите нови регулации, заяви във вторник германския мозъчен тръст "Международният съвет за чист транспорт" (ICCT), предаде Франс прес.

ICCT изчисли, че емисиите от превозни средства ще достигнат около девет гигатона през 2025 г., което би било четвърт век по-рано спрямо предишните прогнози.

След това обаче обемът на емисиите ще намалее до 7,1 гигатона през 2050 г., изчислява ICCT в сценарий, базиран на екологични правила от август 2024 г.

Предишната прогноза на организацията, която използваше регулаторните условия през 2021 г., предвиждаше пик на емисиите от пътния транспорт чак през 2050 г.

По-бързият обрат може да се дължи на променящите се разпоредби на основните пазари, които изискват по-висок дял на превозни средства с нулеви емисии (ZEVs), включително на продажбите на автомобили с батерии, посочват от ICCT, като добавят, че напредъкът в броя на по-чистите превозни средства, които вече се движат по пътищата, е "подкрепен от намаляващите разходи за ZEV".

Немският мозъчен тръст обаче предупреждава, че отслабване на настоящите екологични стандарти за автомобилния транспорт може да доведе до забавяне на достигането на този пик на вредните транспортни емисии.

Европейският съюз, например, се съгласи да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., но критиките към плана нараснаха. Тази цел е поставена на атаки от затруднената автомобилна индустрия в Европа и се е превърнала в проблем на много крайнодесни политически партии в блока.

Увеличаването на глобалната автомобилна активност или забавянето на продажбите на ZEV може също да забави достигнаето на този пик, отбелязва ICCT.

Докато разликата между двата сценария, моделирани от мозъчния тръст, е значителна, годишните емисии ще трябва да паднат до 2,3 гигатона до 2050 г., за да се приведат в съответствие с Парижкото климатично споразумение. Споразумението за климата си постави за цел ограничаване на глобалното затопляне до доста под 2 градуса по Целзий над прединдустриалните нива - и до 1,5 °C , ако е възможно.

ICCT включва в своето моделиране всички емисии, свързани с автомобилния транспорт, включително производството на превозни средства и използването на гориво, отбелязва Франс прес.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 27.12   537 г. – В присъствието на император Юстиниан I тържествено е осветена новата църква Света София в Константинопол. 1703 г. – Подписан е Метуенския договор...