Псих. модел на Ръсел Коли за определяне на ефекта от рекл. въздействие върху целевата група. Произлиза от инициалите в заглавието на книгата Colley, R.H. Definimg Advertising Goals for Measuring Advertising Results, New York ,ANA, 1961. Актът на въздействие, целящ постигане на продажби и увеличаването и;, преминава през четири фази: уведомяване на аудиторията за съществуването на нова марка или стока, за да се постигне висок процент на опознаване (Awareness); след като това се постигне, на потенциалните купувачи се пояснява (Comptehension) какво представлява всъщност новата стока (марка), за какво може да служи и изгодата от нея; в третата фаза трябва да се създаде псих. предразполагане към покупка чрез убеждаване (Conviction) и най-сетне постигнатото убеждение трябва да се изрази в покупка (Action). Последователността на тези фази се среща в литературата и като формулата АССА.
Във всеки миг от рекл. процес комуникацията води до определено съотношение между лицата, които се намират в една от посочените фази. Всяка достигната фаза - kа опознаване, асимилиране на познанията, убеждаване или подтик към действие, трябва, според Коли, да стане отделна цел на рекл. усилие. Задача на рекл. комуникация обаче е адресатите да се въвличат непрекъснато от по-нисшата в по-висшестоящите фази до последната, увенчана с покупка. Така ефектът от рекл.въздействие се определя от процентния прираст на адресатите в отделните фази.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |