Модел за планиране на рекл. бюджет за пласиране на нови стоки с постигане на максимална печалба. Разработен по поръчка на рекл. агенция ББДО (САЩ). Върху адресатите, решили се на пробна покупка, влияят факторите а, б и в (фиг. 6), които са променливи величини, формирани въз основа на конкретни маркетингови решения. Произведението от множители определя обема на търсенето в стойностно изражение. В модела се внасят: обемът на рекл. послания, пренесени чрез различните комуникационни канали; обхватът и покритието на аудиторията; честотата и интензивността на рекл. въздействие.
Делът на адресатите, върху които рекламата и насърчаването на продажбите са оказали въздействие ( за такива по ДЕМОН се приемат лицата, запомнили рекл. послание), се изразява както процентно, така и в абсолютна величина. Приема се, че дадено равнище на фактическо въздействие на рекламата във взаимодействие с конкретно приети мерки по насърчаване на продажбите, развитие на стокодвижението и др. ще определи процента на лицата, които ще купуват новата стока.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |