Пробно органолептично оценяване на хранително-вкусови стоки поради невъзможността някои свойства на стоката да се определят аналитично. Напр. при Д. на вина се определят прозрачност, вкус, букет и цвят, а при шампанските вина - и пенливост. Професионалната Д., провеждана от специалисти-дегустатори, е открита, когато пробата е известна, и закрита, когато е анонимна. Обект на професионална Д. са вина и спиртни напитки, тютюневи изделия, чай, кафе, какао и др.
Оценката за качеството на напитките по традиция е свързана с присъждането на медали, които производителите използват за реклама на марката си. Все по-голямо значение придобиват рекл. Д. по панаири, специализирани изложби, в големи магазини и по време на рекл. седмици и десетдневки, където могат да участват много лица, понякога - всеки присъстващ. С Д. се цели потребителите да се запознаят с дадена търг. марка. Рекл. Д. е своеобразна демонстрация, която се свързва с реализацията на стоката.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |