Средство за утвърждаване качествата на някоя стока, като тя се показва и обяснява. Д. е свързващо звено между рекламата и насърчаването на продажбите, тъй като при по-евтини стоки често се прилага Д. с продажба (перилни и почистващи препарати, кухненски принадлежности и др.). Използва се за най-различни стоки: машини и съоръжения, уникална апаратура, битова техника, стоки за широко потребление.
Ефектът от Д. зависи от: демонстранта - той трябва да познава отлично стоката, да прилага ясни, убедителни и интересни методи, бързо да реагира на поведението на публиката; мястото на провеждането е функция от естествения поток на потребителите (вж. Трафик), затова Д. се организира на панаири, изложби, в универсални и др. големи магазини, демонстрационни салони, зали, на пресконференции и т.н.; комплексния характер на въздействието - като се използва набор от рекл. средства и промоционни техники по време на Д. Особен вид Д. са модното ревю и дегустацията.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |