Регулаторът ускорява въвеждането на "бонус-малус" по "Гражданска отговорност"

26.06.2024 | 15:45
по статията работи: econ.bg
Целта на новата наредба е да се уеднаквят единните изисквания за коригиране на застрахователната премия по задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите в зависимост от поведението на водача
Регулаторът ускорява въвеждането на "бонус-малус" по "Гражданска отговорност"
Снимка: под лиценза на creative commons

Комисията за финансов надзор подготвя Наредбата за система „бонус-малус“ по задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите. Това става ясно от нормативната програма на комисията за второто шестмесечие на тази година.

Целта на новата наредба е да се уеднаквят единните изисквания за коригиране на застрахователната премия по задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите в зависимост от поведението на водача на моторно превозно средство при движение по пътищата и/или причинените щети, както и редът и условията за тяхното прилагане.

В проекта за изменение и допълнение на Кодекса за застраховането, внесен от Министерския съвет в Народното събрание, е предложено доразвиване на законовата уредба на системата „бонус-малус“, което предвижда изменения в законовата делегация за приемане на подзаконовия акт, пише в програмата на КФН.

Системата „бонус-малус“ предвижда шофьорите нарушители на пътя да плащат по-скъпа „Гражданска отговорност“, а тези без нарушения да ползват отстъпки.

Конкретна дата на приемане на наредбата не се посочва, но е уточнено, че тя трябва да бъде подложена на обсъждане 6 месеца след обнародване на промените в Кодекса за застраховане, а да бъде приета 8 месеца след обнародването.

През март тази година правителството одобри промени в кодекса, които предвиждат цената на „Гражданската отговорност“ да бъде обвързана с историята на предявените претенции за нанесени щети. Удостоверенията за застрахователни претенции пък да се издават централизирано от Гаранционния фонд въз основа на данните за застрахователни претенции, които се съдържат в поддържания от него електронен регистър. По този начин се отразява цялата история на причинените щети при използване на превозното средство, независимо от застрахователя, при който водачът е бил застрахован. 

Целта на промяната е цената на задължителната застраховка „Гражданска отговорност“ да може да се изчислява на база на поведението на водача на пътя - колкото повече щети е причинил като автомобилист, толкова по-висока би трябвало да бъде цената на задължителната полица.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...