1) Показването на определени предмети или система от предмети по начин, който най-достъпно и въздействено ще осведоми зрителя. При търг. и търговско-промишлените музеи Е. имат познавателни и рекл. цели - запознаване с различни производства, технологии, дизайн, със стоки или с целия фирмен асортимент. Фирмените Е. са временни и постоянни (в тях експонатите се обновяват периодично). Освен предмети Е. съдържат и материали, които спомагат за целенасочено възприемане на експонатите: надписи, обяснения, легенди, светлинни тела, безплатни печатни материали и др.
2) Терминът неправилно се използва и за означаване на изложба, изложение или за представяне на някой изложител (напр. Българската Е. на Лайпцигския панаир).
3) (exposition) Във фотографията под Е. се разбира дозата светлинни, инфрачервени, ултравиолетови и др. лъчи, които, встъпили в досег със светлочувствителната емулсия на фотоматериала, създават явно или скрито изображение върху него. Светлинната Е. се измерва с експонометър.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |