Сензационен, скандален периодичен печат. През 1885 нюйрският в. "Уърлд" започва да помества на първа страница илюстрация на момче с жълта риза, което прави скандални изказвания и блудкави битови сентенции, с което се цели вдигането на тиража. Скоро същото момче започва да се помества и в "Ню-Йорк Джърнъл". По повод на спора кой има права над тази новост, съдещите се за "жълтото момче" били наречени жълта преса. Ж.п. се характеризира с безогледен стремеж за увеличаване на тиража и привличане на читатели и рекламодатели - използва кресливи, булевардни заглавия, сензационни репортажи, скандална светска и съдебна хроника, помества криминални и сантиментални подлистници - романи, хороскопи и др., отличава се с крайна продажност, вкл. и чрез приемане на скрита реклама под формата на журналистически жанрове, фоторепортажи и др. В редица страни най-много потребителски реклами и кратки обяви се поместват във в. от Ж.п.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |