Сен­за­ци­о­нен, скан­да­лен пе­ри­о­ди­чен пе­чат. През 1885  нюйр­с­ки­ят в. "Уърлд" за­поч­ва да по­мес­т­ва на пър­ва страница илюс­т­ра­ция на мом­че с жъл­та ри­за, ко­е­то пра­ви скан­дал­ни из­каз­ва­ния и блуд­ка­ви би­то­ви сен­тен­ции, с ко­е­то се це­ли вди­га­не­то на ти­ра­жа. Ско­ро съ­що­то мом­че за­поч­ва да се по­мес­т­ва и в "Ню-Йорк Джър­нъл". По по­вод на спо­ра кой има пра­ва над та­зи но­вост, съ­де­щи­те се за "жъл­то­то мом­че" би­ли на­ре­че­ни жъл­та пре­са. Ж.п. се харак­те­ри­зи­ра с бе­зог­ле­ден стре­меж за уве­ли­ча­ва­не на ти­ра­жа и прив­ли­ча­не на чи­та­те­ли и рек­ла­мо­да­те­ли - изпол­зва крес­ли­ви, бу­ле­вар­д­ни заг­ла­вия, сен­за­ци­он­ни ре­пор­та­жи, скан­дал­на свет­с­ка и съ­деб­на хро­ни­ка, по­мес­т­ва кри­ми­нал­ни и сан­ти­мен­тал­ни под­лис­т­ни­ци - ро­ма­ни, хо­рос­ко­пи и др., от­ли­ча­ва се с край­на про­даж­ност, вкл. и чрез при­е­ма­не на скри­та рек­ла­ма под фор­ма­та на жур­на­лис­ти­чес­ки жан­ро­ве, фо­то­ре­пор­та­жи и др. В ре­ди­ца стра­ни най-мно­го пот­ре­би­тел­с­ки рек­ла­ми и крат­ки обя­ви се по­мес­т­ват във в. от Ж.п.

 

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995

ECON.BG

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...