Търговска марка, която се регистрира едновременно с търговската марка на фирмата. С вписването на такива марки се цели да се защити родовата търг. марка, за да не се допусне конкуренцията да регистрира някой знак, чието сходство би довело потребителите до заблуда. З.м. се използват най-вече за предпазване на словесните търг. марки от подражание (напр. за защита на марката "Саламит" маркопритежателят вписва в същия регистрационен клас и наименованията "Суланит", "Саламин", "Сулунит", "Залумин" и др.). Много по-рядко чрез З.м. се защитават образни или пространствени търг. марки (напр. за защита на марката "Крилата стрела" на "Шкода"). При наличието на ценни търг. марки понякога се налага да се регистрират З.м. и за близки, главно родствени групи стоки. За да намалят вписването на множество З.м., редица законодателства предвиждат пълното използване на марките. Заявителите преодоляват препятствието чрез фиктивно използване на търг. марка.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |