1. Определям нормативи за качеството на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване съгласно приложението.
2. Заповедта влиза в сила от деня на обнародването є в "Държавен вестник".
За министър: П. Табаков
Приложение към т.1
Нормативи за качество на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване
1. Нормативите за качество по отношение на времето за пренасяне на вътрешни и международни кореспондентски пратки са посочени съответно в таблица 1, таблица 2 и таблица 3.
Таблица 1 - Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на вътрешни обикновени кореспондентски пратки
Време за пренасяне |
Нормативи за качество на услугата |
Д + 1 |
не по-малко от 76 % от кореспондентските пратки |
Д + 2 |
не по-малко от 83 % от кореспондентските пратки |
Таблица 2 - Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на международни обикновени кореспондентски пратки по въздушен път
Географски зони в рамките на Европа
Време за пренасяне |
Нормативи за качество на услугата |
Д + 4 |
не по-малко от 55 % от кореспондентските пратки |
Д + 5 |
не по-малко от 70 % от кореспондентските пратки |
Д + 6 |
не по-малко от 80 % от кореспондентските пратки |
Географски зони извън рамките на Европа
Време за пренасяне |
Нормативи за качество на услугата |
Д + 6 |
не по-малко от 50 % от кореспондентските пратки |
Д + 7 |
не по-малко от 65 % от кореспондентските пратки |
Д + 8 |
не по-малко от 80 % от кореспондентските пратки |
Таблица 3 - Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на международни обикновени кореспондентски пратки по земен път
Географски зони в рамките на Европа
Време за пренасяне |
Нормативи за качество на услугата |
Д + 4 |
не по-малко от 50 % от кореспондентските пратки |
Д + 6 |
не по-малко от 75 % от кореспондентските пратки |
Географски зони извън рамките на Европа
Време за пренасяне |
Нормативи за качество на услугата |
Д + 10 |
не по-малко от 45 % от кореспондентските пратки |
Д + 14 |
не по-малко от 70 % от кореспондентските пратки |
2. Нормативите за качество по отношение на редовността на събиране и доставка на пощенски пратки са посочени съответно в таблица 4 и таблица 5.
Таблица 4 - Нормативи за качество по отношение на редовността на събиране на пощенски пратки
Населено място |
Дни от седмицата |
Брой събирания |
Нормативи за качество |
София |
от понеделник |
2 |
85 % |
събота и неделя |
1 |
||
С разменно-сортировъчен |
от понеделник |
1 или 2 |
85 % |
Без разменно-сортировъчен |
от понеделник |
1 |
Забележки:
1. Посочените в таблицата нормативи не се отнасят за селища в труднодостъпни райони (по смисъла на Закона за пощенските услуги).
2. Броят на събиранията на ден за населени места с разменно-сортировъчен център се определя със заповед на "Български пощи" - ЕАД.
Таблица 5 - Нормативи за качество по отношение на редовността на доставка на пощенски пратки
Населено място |
Дни от седмицата |
Брой доставки |
Нормативи за качество |
София |
от понеделник |
2 |
|
С разменно-сортировъчен център |
от понеделник |
1 |
80 % |
Без разменно-сортировъчен център |
от понеделник |
1 |
Забележки:
Посочените в таблицата нормативи не се отнасят за селища в труднодостъпни райони (по смисъла на Закона за пощенските услуги).
При необходимост броят на доставките в работните дни може да бъде увеличен.
3. Нормативите за качество по отношение на срока за обработване на рекламации са посочени съответно в таблица 6.
Таблица 6 - Нормативи за качество по отношение на обработването на рекламации
Нормативен срок за обработване на |
Нормативи за качеството на услугата |
30 дни |
не по-малко от 80 % от рекламациите |
90 дни |
не по-малко от 95 % от рекламациите |