Въпросите на И.п.п. се разработват за първи път от Росър Рийвс ("Реализмът в рекламата", С.,1987). За да бъде отправеното предложение към купувача действено, то трябва да е конкретно, неповторимо и конкурентоспособно, да води непосредствено до продажба, като изтъква съществуващите значими предимства на стоката. Изборът и правилното определяне на И.п.п. става въз основа на подробен анализ на продукта, на конкурентните изделия и на рекламата им. В РБ се среща терминът Единствен потребителски мотив - аналогично неточен превод на ИПП. Сходна на ИПП концепция развива и Алфред Полиц с триадата за изключителност, значимост и правдоподобност на рекламата.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |