Техн. носител за предаване на рекламното
послание при масовата рекл. комуникация.Появата му в рекламата е
следствие от развитието на производителните сили и на
научно-техн.про-
грес. Първият К.р., използван за въздействие върху
публиката е печатът (Йохан Гутенберг, 1445), по-късно - киното, радиото,
телевизията. С усъвършенстването на каналите зрителното
възприятие, което е основно при масовите комуникации (печат,
нямо кино), се допълва от слуховото (радио), слухово-зрителното
(говоримо кино, телевизия, мултивизия),обонятелното (методи "Скрач
енд Сниф"), като с това се обогатяват онези рекл. форми и средства, с които
разполага съвременният рекл. работник.
Особено място сред К.р. заема директната реклама, която запазва индивидуалния избирателен облик на личното общуване, въпреки че се насочва към сравнително широк кръг от предварително определени лица.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |