Компанията за спортно облекло и аксесоари Puma наскоро взе решение да продължи да спонсорира един от най-известните спортисти в момента Юсейн Болт. И ако това решение изглежда твърде логично, нещата изобщо не стояха така преди десетина години, разказва „Си Ен Би Си“.
Болт е най-бързият спринтьор за всички времена, като спечели състезанията на 100 и 200 метра на последните две Олимпиади. И двата пъти той беше част от щафетата 4 по 100 метра, завоювали златни медали. Спринтьорът от Ямайка е също така осемкратен световен шампион.
Въпреки това самият изпълнителен директор на Puma Йохан Цайтс признава, че след слабото представяне на Болт на Олимпиадата в Атина през 2004 г. е обмислял варианта да се откаже от него.
„Казахме си 'Той е младо момче, но не иска да тренира толкова усилено, колкото трябва. Има целия потенциал, но се контузва. Ако не тренира, никога няма да бъде страхотен'“, спомня си Цайтс.
Шефът се срещнал с екипа си в Puma, на което било взето решение спонсорските отношения с Болт да бъдат прекратени. Все пак самият Цайтс преразгледал ситуацията малко по-късно.
„Само няколко седмици по-късно си казах: 'Не мисля, че това е добра идея. Нека се придържаме към него. Със сигурност ще се справи'“, казва Цайтс пред „Си Ен Би Си“. „Той е страхотен. Има страхотен характер. Ако си намери добър треньор, ще постигне чудеса, затова нека се придържаме към него и го подкрепяме в тези трудни времена“, са част от мислите, които убеждават ръководителят на Puma да не се откаже от бъдещата суперзвезда.
Малко по-късно Болт наистина започва работа с нов треньор - Глен Милс, на който се приписва голяма заслуга за спечелването на световната титла от страна на атлета.
„Щях да умра от яд, ако бяхме продължили с решението да го освободим, затова съм благодарен на искрата вдъхновение, която получих“, споделя Цайтс.
През миналата седмица Болт обяви, че подновява договора си с Puma до края на олимпийските игри в Рио де Жанейро през 2016 г. Говори се, че от компанията плащат на атлета по 10 млн. долара годишно, което прави сделката най-скъпа в леката атлетика.
Според Repucom, една от най-големите компании за спортен маркетинг, да се придържат към Болт е бил голям риск за Puma, който в крайна сметка се е изплатил. Според директора на Repucom Чарли Дъндъс чрез отношенията си с атлета Puma са успели да създадат ниша в леката атлетика, имайки предвид, че основните конкуренти Nike и Adidas доминират на американския спортен пазар, главно в бейзбола и баскетбола.