Офисът на комисаря по информационните технологии е наложил глоба от 189 милиона британски лири (209 млн. евро, 240 млн. долара) на Бритиш Еъруейз“ по силата на Закона за защита на данните в Обединеното кралство, след като данни от картите на повече от 380 000 клиенти бяха компрометирани след кибератака.
Новината идва след като хакери откраднаха лична и финансовата информация на хиляди клиенти от уебсайта и приложението на компанията през 2018 година, предаде Спутник.
Ръководителят на "Бритиш Еъруейз“ Алекс Круз заяви, че компанията е "изненадана и разочарована" от първоначалното решение.
"Бритиш Еъруейз“ реагираха бързо на престъпното деяние с кражба на данните на клиентите. Не открихме доказателства за измама/измама по сметки, свързани с кражбата. Извиняваме се на нашите клиенти за неудобството, причинено от това събитие", каза Круз.
Според Уили Уолш, изпълнителен директор на IAG, притежаваща компанията, заяви, че авиокомпанията ще обжалва наказанието, което може да струва 1,5% от световния оборот на "Бритш Еъруейз“ за финансовата година.
"Възнамеряваме да предприемем всички подходящи стъпки, за да защитим позицията на авиокомпанията твърдо, включително да отправим всички необходими жалби", отбеляза той.
Компанията се е обърнала към полицията само 16 дни след началото на хакерската атака - на 5 септември 2018 г. Според докладите, престъпниците може да са откраднали данни, включващи банкови сметки на клиенти, имейл адреси и информация за плащане с карти - включително номера, срок на годност и в някои случаи техните персонални кодове за достъп.