За­па­зе­на мар­ка за оз­на­ча­ва­не на ус­лу­ги­те, ко­и­то фир­ма­та из­вър­ш­ва и за раз­г­ра­ни­ча­ва­не­то им от те­зи на др. пред­п­ри­я­тия. От­на­ся се за ус­лу­ги, из­вър­ш­ва­ни в сфе­ра­та на рек­ла­ма­та, ту­риз­ма, об­щес­т­ве­но­то хра­не­не, тран­с­пор­та, съ­о­б­ще­ни­я­та, ра­ди­о­то и те­ле­ви­зи­я­та, хо­те­ли­е­р­с­т­во­то, зас­т­ра­хов­ки­те и бан­ко­во­то де­ло, поп­рав­ки­те и сер­ви­за. М.у. се по­я­вя­ват още пре­ди Вто­ра­та све­тов­на вой­на (1939-1945), но из­пол­з­ва­не­то им се ма­со­ви­зи­ра с раз­ши­ря­ва­не­то на сер­ви­за и ус­лу­ги­те. По­я­вя­ват се за пръв път в за­ко­но­да­тел­с­т­во­то на САЩ през 1947, по-къс­но - в Ли­са­бон­с­ка­та ре­дак­ция на ПК. Ре­жи­мът за за­щи­та­та на М.у. и на търг. мар­ки е един и същ, но рек­ла­ма­та им е пре­дим­но прес­тиж­на и се ос­но­ва­ва вър­ху из­г­раж­да­не­то на ди­фе­рен­ци­ран об­раз на мар­ка­та, тъй ка­то е труд­но да се раз­г­ра­ни­чи ка­чес­т­во­то в из­вър­ш­ва­не­то на ед­нак­ви ус­лу­ги от раз­лич­ни­те мар­коп­ри­те­жа­те­ли.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...