Запазена марка за означаване на услугите, които фирмата извършва и за разграничаването им от тези на др. предприятия. Отнася се за услуги, извършвани в сферата на рекламата, туризма, общественото хранене, транспорта, съобщенията, радиото и телевизията, хотелиерството, застраховките и банковото дело, поправките и сервиза. М.у. се появяват още преди Втората световна война (1939-1945), но използването им се масовизира с разширяването на сервиза и услугите. Появяват се за пръв път в законодателството на САЩ през 1947, по-късно - в Лисабонската редакция на ПК. Режимът за защитата на М.у. и на търг. марки е един и същ, но рекламата им е предимно престижна и се основава върху изграждането на диференциран образ на марката, тъй като е трудно да се разграничи качеството в извършването на еднакви услуги от различните маркопритежатели.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |