Съв­куп­но из­с­лед­ва­не на па­за­ри­те, на­со­че­но към ин­фор­ма­ци­он­но-уп­рав­лен­с­ко­то оси­гу­ря­ва­не на мар­ке­тин­го­ва­та по­ли­ти­ка на фир­ма­та. То включ­ва: из­с­лед­ва­не на кон­к­рет­ния па­зар (market research), ко­е­то об­х­ва­ща раз­ме­ра и ес­тес­т­во­то на па­за­ра, те­ри­то­ри­а­л­ния ана­лиз на по­тен­ци­а­л­ни­те край­ни и меж­дин­ни ку­пу­ва­чи, де­ла на кон­ку­рен­ци­я­та в обе­ма на ре­а­ли­за­ци­я­та на па­за­ра, съв­куп­ния ана­лиз на про­даж­бе­на­та мре­жа и изу­ча­ва­не­то на тен­ден­ци­и­те, ко­и­то вли­я­ят вър­ху па­зар­на­та струк­ту­ра; из­с­лед­ва­не на ре­а­ли­за­ци­я­та (sales research), ко­е­то включ­ва: оп­ре­де­ля­не на раз­ли­чи­я­та в обе­ма на про­даж­би­те по ра­йо­ни, ус­та­но­вя­ва­не и пре­раз­г­леж­да­не на гра­ни­ци­те на ра­йо­ни­те на про­даж­ба, пла­ни­ра­не по­се­ще­ни­я­та на кли­е­н­ти от търг. път­ни­ци, из­мер­ва­не на ефек­тив­ност­та от ра­бо­та­та на ре­а­ли­за­то­ри­те, оцен­ка на ме­то­ди­те на тър­го­вия и на­сър­ча­ва­не на про­даж­би­те, ана­лиз на ефек­тив­ност­та на раз­п­ре­де­ли­тел­на­та мре­жа от глед­на точ­ка на съ­о­т­но­ше­ни­е­то раз­хо­ди-пе­чал­би, ин­вен­та­ри­за­ция на сто­ко­ви­те за­па­си в мре­жа­та на дреб­но; из­с­лед­ва­не пот­ре­би­тел­ни­те свойс­т­ва на сто­ка­та (product research): изу­ча­ва­не на сво­и­те и на кон­ку­рен­т­ни­те из­де­лия; из­с­лед­ва­не на жиз­не­ния ци­къл на сто­ка­та и тър­се­не на сред­с­т­ва за про­дъл­жа­ва­не­то му; из­с­лед­ва­не, из­ра­бот­ва­не и из­пит­ва­не на но­ви и усъ­вър­шен­с­т­ва­ни сто­ки; ра­бо­та вър­ху опа­ков­ка­та и ам­ба­ла­жа; тър­се­не на въз­мож­нос­ти за оп­рес­ня­ва­не на асор­ти­мен­та; рекл. про­у­ч­ва­ния (advertising research); ико­но­ми­чес­ки ана­лиз (business analysis), кой­то включ­ва: ана­лиз "раз­хо­ди-пуск", крат­кос­роч­но и дъл­гос­роч­но прог­но­зи­ра­не въз ос­но­ва на тен­ден­ци­я­та за раз­ви­тие на па­за­ра, ана­лиз на ефек­тив­ност­та пре­дим­но ка­то фун­к­ция от це­но­о­б­ра­зу­ва­не­то и др.; мо­ти­ва­ци­он­ни про­у­ч­ва­ния - из­с­лед­ва­не на мо­ти­ви­те за по­ве­де­ние на пот­ре­би­те­ля; про­у­ч­ва­ния, свър­за­ни с ек­с­пор­т­ния мар­ке­тинг (export marketing research), ко­е­то пред­по­ла­га из­вър­ш­ва­не на вся­ко ед­но от по­со­че­ни­те из­с­лед­ва­ния за да­ден вън­шен па­зар. Об­х­ва­тът на из­с­лед­ва­ни­я­та по­каз­ва, че М.п. це­ли да под­ло­жи на то­чен ана­лиз всич­ки фак­то­ри, ко­и­то вли­я­ят вър­ху мар­ке­тин­го­во­о­ри­е­н­ти­ра­на­та фир­ма.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...