Петя Аврамова: "Струма" през Кресна ще се строи по старото трасе и с европари

28.02.2020 | 14:40
по статията работи: econ.bg
Както е известно, правителството избра проект за изграждането на трасето през Кресненското дефиле, при който трафикът се разделя на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето
Петя Аврамова: "Струма" през Кресна ще се строи по старото трасе и с европари
Снимка: под лиценза на creative commons

България ще построи участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле по предварително избраното трасе и с европейски средства, каза днес в рамките на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Затова продължава и процедурата за избор на изпълнител.

Както е известно, правителството избра проект за изграждането на трасето през Кресненското дефиле, при който трафикът се разделя на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето. Срещу това трасе се обявиха редица неправителствени организации. Те предлагат целият път да се изнесе източно от дефилето, а сегашният да остане локален. Последната жалба до Брюксел по казуса е от 20 декември миналата година.

Екоминистърът обясни, че изтеглянето на апликационната форма, с който се иска европейски финансиране, станало факт на 15 януари, е добре обмислен ход. Аврамова посочи, че преди да се поискат отново европейски средства, ще се изпълнят поредица от мерки за опазване на природата.

Работата по тях ще започне през тази година, увери министърът, без да дава повече подробности. Петя Аврамова посочи, че предпочетеният вариант на трасе е най-щадящ околната среда, най-изгодния финансово и гарантиращ най-голяма безопасност.

"Освен природата, освен местообитанията, за нас са много по-важни хората, кито преминават. Жертвите в този участък са във фокуса", каза тя. Петя Аврамова уточни, че нов формуляр за кандидатстване за финансиране ще се даде след отстраняване на забележките на Европейската комисия. Според министъра, ако всичко върви по план, до средата на 2027 г. може участъка на "Струма" през дефилето да е готов.

Както е известно, автомагистрала "Струма" е разделена на четири лота. До момента готови са лот 1 - от Долна Диканя до Дупница; лот 2 - от Дупница до Благоевград, и лот 4 - от Сандански до пресичането на гръцката граница при Кулата.

Оставащият лот 3 е най-сложен за реализация както от екологична, така и от чисто техническа гледна точка, тъй като в района има свлачища и срутища, а зоната е с висок сеизмичен риск.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 29.10   539 пр.н.е. – Персийският цар Кир II Велики, със завладяването на Вавилон издава първият писмен документ за правата на човека, известен като Цилиндъра на Кир. 1859...