Реклама, чието основно предназначение е да поддържа в съзнанието на обществеността информация за дадена стока, марка или фирма, за да запази верността на купувача и да попречи на внедряването и налагането на конкурентните стоки (марки, фирми), без при това да предоставя нова информация или без да представя стоката в нови аспекти. За разлика от въвеждащата и утвърждаващата реклама Н. р. се ползва от рекламодатели, чиито марки са вече известни, но са във фазата на зрелост или на неконкурентоспособност от жизнения цикъл на стоката.
Развитието на "чадърните стратегии" на родови или стокови търг. марки изисква големи разходи за Н.р. поради това тази стратегия е в основата на теорията за позиционните комуникации (positioning), която се свежда до непрекъснатото поддържане на рекл. константи и на образа на марката в съзнанието на адресатите. Н.р. има и покупно действие - прилагана в близост до местата на покупката (при РМП и особено при външната реклама) тя води до импулсивни покупки.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |