Понятие на англо-ам. маркетинг: всяка реклама, провеждана в общонационален мащаб и заплащана по тарифите за национални, а не местни рекламодатели. За разлика от местната реклама и международната реклама, тя представлява реклама:
а) на много големи производствени предприятия или фирми за търговия на едро, общонационални туристически обекти и др.;
б) реклама, разпространявана чрез рекламоносители в национален мащаб;
в) на стоки или услуги, чиято търговска марка е регистрирана и има национално разпространение. Въз основа на последния признак много ам. автори говорят за Н.р. и в случаите, когато кампаниите имат локален обхват (поради националната значимост на марката и наличието на потенциална възможност производителят, ако "пожелае" да рекламира и да продава в цялата страна).
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |