Наредба № 51 от 20 април 2006 г. за националния резерв, индивидуалните млечни квоти, одобрението на изкупвачи и изкупуването на краве мляко

МЗГ

Държавен вестник брой: 44

Година: 2006

Орган на издаване: МЗГ

Дата на обнародване: 05.06.2006

Раздел I
Общи положения

Чл. 1. С тази наредба се уреждат:
1. начинът за управление на националния резерв;
2. начинът за разпределение и преразпределение на националната млечна квота на индивидуални млечни квоти;
3. начинът за прехвърляне на индивидуални млечни квоти;
4. редът за одобряване на изкупвачите;
5. редът за изкупуване на краве мляко.

Раздел II
Национален резерв

Чл. 2.
(1) Националният резерв е част от националната млечна квота.
(2) Първоначалният размер на националния резерв включва най-малко 5 % от квотата за доставки и най-малко 3 % от квотата за директни продажби.
(3) Количествата краве мляко от националния резерв нямат референтна масленост.

Чл. 3.
(1) Към министъра на земеделието и горите се създава постоянна комисия за управление на националния резерв. В комисията се включват представители на Министерството на земеделието и горите (МЗГ), Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ) и Националния млечeн борд (НМБ).
(2) Министърът на земеделието и горите издава правилник за работата на комисията.

Чл. 4.
(1) Националният резерв се разпределя на производителите на краве мляко под формата на индивидуални млечни квоти с цел подпомагане развитието и преструктурирането на производството на краве мляко.
(2) Право на индивидуална млечна квота от националния резерв имат нови производители и производители, които разширяват производствената си дейност.

Чл. 5. (В сила от 01.04.2007 г.) Нови производители могат да получат индивидуална млечна квота от националния резерв, ако:
1. са регистрирани като земеделски производители;
2. животновъдните им обекти отговарят на изискванията на Закона за ветеринарномедицинската дейност;
3. притежават най-малко 10 млечни крави или бременни юници.

Чл. 6. (В сила от 01.01.2007 г.) Производители, които разширяват производствената си дейност, могат да получат допълнителна индивидуална млечна квота от националния резерв, ако:
1. са регистрирани като земеделски производители;
2. са включени в базата данни по Наредба № 6 от 2005 г. за мониторинг на произведените и реализирани на пазара количества краве мляко и млечни продукти от тях (ДВ, бр. 50 от 2005 г.);
3. животновъдните им обекти отговарят на изискванията по Закона за ветеринарномедицинската дейност;
4. в резултат на разширяването на производствената си дейност притежават най-малко 10 крави и/или към датата на първоначално разпределение на индивидуалните квоти са притежавали бременни юници.

Чл. 7.
(1) Производителите на краве мляко могат да кандидатстват за получаване на индивидуална млечна квота от националния резерв чрез писмено заявление до министъра на земеделието и горите. Един производител на краве мляко може да подаде едно заявление годишно.
(2) Заявлението съдържа трите имена и постоянен адрес, съответно фирма, адрес на управление и седалище на производителя, вид и размер на заявената индивидуална млечна квота и доказателства, че са изпълнени условията по чл. 5, т. 1 и 2 и чл. 6, т. 1 - 3, както следва:
1. заверена регистрационна карта на земеделски производител;
2. заверена регистрационна карта на производител на краве мляко;
3. заверено извлечение от регионалната ветеринарномедицинска служба (РВМС) за регистрация на животновъдния обект.
(3) Производители, които разширяват дейността си, представят и копие на удостоверението си за индивидуална млечна квота.
(4) Производител на краве мляко може да кандидатства за индивидуална млечна квота от националния резерв само на едно от основанията по чл. 5 и 6.

Чл. 8.
(1) Комисията по чл. 3 заседава най-малко 10 пъти годишно.
(2) Когато са изпълнени условията по чл. 5, т. 1 и 2 и чл. 6, т. 1 - 3, комисията прави предварително разпределние на заявените индивидуални млечни квоти от националния резерв и писмено уведомява заявителите.

Чл. 9.
(1) В тримесечен срок от получаване на уведомлението по чл. 8 заявителят представя доказателства, че е изпълнил изискванията по чл. 5, т. 3 или чл. 6, т. 4.
(2) Производителите по чл. 5 и 6, кандидатстващи за индивидуална млечна квота за доставки, представят удостоверение за млечната продуктивност на млечните крави за предходната година и/или средната млечна продуктивност за предходната година на стадото, от което произхождат бременните юници, издадено от развъдна асоциация.
(3) При внос на бременни юници производителят предоставя копие от зоотехническия сертификат.
(4) Комисията по чл. 3 разглежда представените доказателства на следващото си редовно заседание и прави предложение до министъра на земеделието и горите за окончателно разпределение на индивидуалните млечни квоти от националния резерв или за отказ при спазване на критериите по ал. 5, 6, 7 и 8.
(5) Окончателно разпределената индивидуална млечна квота за доставки съответства на млечната продуктивност по ал. 2 или млечната продуктивност на първата лактация на майката по ал. 3, но не може да бъде по-голяма от размера на заявената. При липса на удостоверение за млечната продуктивност индивидуалната млечна квота на нов производител се определя окончателно, като броят на кравите и/или бременните юници се умножи по средната млечност на една крава за страната. При липса на удостоверение за млечната продуктивност индивидуалната млечна квота на производител, който разширява дейността си, се определя окончателно, като броят на новопридобитите млечни крави или бременни юници се умножи по средното количество доставено краве мляко от млечна крава в неговото стопанство през последната година.
(6) Окончателно разпределената индивидуална млечна квота се намалява с 200 kg мляко, необходими за изхранване на телето, за всяка крава или бременна юница.
(7) Индивидуалната млечна квота за директни продажби се разпределя окончателно, като се умножи броят на кравите по средната млечност на една крава за страната, коригирано с единен коефициент за собствена консумация в стопанството.
(8) При необходимост се прилага коефициент на редукция.
(9) Министърът на земеделието и горите или упълномощено от него лице в 7-дневен срок от предложението на комисията по ал. 4 издава заповед за разпределение на индивидуалните млечни квоти от националния резерв или за отказ.

Чл. 10.
(1) Маслеността на индивидуалната млечна квота за доставки на нов производител на краве мляко е равна на националната референтна масленост.
(2) Маслеността на допълнителната индивидуална млечна квота за доставки на производител, който разширява дейността си, е равна на маслеността на първоначалната му индивидуална млечна квота за доставки.

Чл. 11. Нов производител на краве мляко, който получи индивидуална млечна квота от националния резерв, е длъжен да подаде информация по реда на чл.5 от Наредба № 6 от 2005 г. за мониторинг на произведените и реализирани на пазара количества краве мляко и млечни продукти от тях.

Чл. 12.
(1) Производител на краве мляко може да извършва сделки с цялата си индивидуална млечна квота след изтичането на два квотни периода, следващи квотния период, през който е получил квота от националния резерв.
(2) Сделка, сключена в нарушение на ал. 1, е нищожна.
(3) Индивидуалната млечна квота, предмет на нищожната сделка, се отнема в полза на националния резерв със заповед на министъра на земеделието и горите или упълномощено от него лице.
(4) Наследник, който не е производител на краве мляко, е длъжен да върне в националния резерв индивидуалната млечна квота на своя наследодател, ако не са изтекли два квотни периода, следващи квотния период, през който е получил квота от националния резерв. Алинеи 1 - 3 се прилагат съответно.

Чл. 13.
(1) Индивидуалната млечна квота на производител, който не предлага на пазара краве мляко и млечни продукти от краве мляко през един квотен период, се отнема в полза на националния резерв със заповед на министъра на земеделието и горите.
(2) Когато производителят възстанови дейността си по ал. 1 най-късно до изтичането на квотния период, следващ този, през който индивидуалната му млечна квота е отнета, той има право да получи обратно индивидуалната си млечна квота.
(3) Производителят подава писмено заявление до министъра на земеделието и горите за възстановяване на отнетата му индивидуална млечна квота. Заявлението се подава до 31 март на квотния период, следващ този, през който индивидуалната му млечна квота е отнета. Към заявлението се прилага договор за доставка с одобрен изкупвач в случай на индивидуална квота за доставки или декларация за възстановена дейност в случай на индивидуална квота за директни продажби.
(4) Комисията по чл. 3 разглежда представените доказателства на първото си заседание и прави предложение до министъра на земеделието и горите за възстановяване на индивидуалната млечна квота или за отказ.
(5) Министърът на земеделието и горите или упълномощено от него лице издава заповед за възстановяване на индивидуалната млечна квота или за отказ в 7-дневен срок от предложението по чл. 4.

Чл. 14. Нереализираната част от индивидуалната млечна квота на производител, който предлага на пазара количество, по-малко от 70 % от своята индивидуална млечна квота в рамките на един квотен период, се отнема в полза на националния резерв със заповед на министъра на земеделието и горите или упълномощено от него лице по предложение на комисията по чл. 3.

Чл. 15. Членове 13 и 14 не се прилагат в случаи на непреодолима сила.

Чл. 16. При смърт на производител на краве мляко индивидуалната му млечна квота се включва в националния резерв, когато наследник е държавата.

Чл. 17. Всяко допълнително количество национална млечна квота става част от националния резерв.

Чл. 18. Количествата краве мляко, постъпили в националния резерв по реда на чл. 13, 14 и 17, запазват първоначално си предназначение за директни продажби или доставки.

Чл. 19. Министерството на земеделието и горите писмено информира ДФЗ и НМБ за всички промени в националния резерв в срок 5 работни дни от настъпването им, съответно от издаването на заповедта на министъра на земеделието и горите.

Раздел III
Първоначално разпределение на индивидуалните млечни квоти

Чл. 20. Министърът на земеделието и горите определя количествата от националната млечна квота за доставки и за директни продажби, които се разпределят между производителите на индивидуални млечни квоти за доставки и за директни продажби, като вземе предвид размера на националния резерв.

Чл. 21.
(1) Всеки производител на краве мляко може да кандидатства за получаване на индивидуална млечна квота за доставки и/или индивидуална млечна квота за директни продажби, ако е:
1. включен в базата данни по чл.4 от Наредба № 6 от 2005 г. за мониторинг на произведените и реализирани на пазара количества краве мляко и млечни продукти от тях (ДВ, бр. 50 от 2005 г.);
2. подал годишна декларация по чл.20 от Наредба № 6 от 2005 г. за мониторинг на произведените и реализирани на пазара количества краве мляко и млечни продукти от тях.
(2) Производителите на краве мляко подават заявление за получаване на индивидуална млечна квота за доставки и/или заявление за получаване на индивидуална млечна квота за директни продажби по образец съгласно приложението до областните дирекции "Земеделие и гори" (ОД "ЗГ") в срок до 15 януари 2007 г.

Чл. 22.
(1) Заявлението за получаване на индивидуална млечна квота за доставки се придружава от заверено от РВМС извлечение от регистъра на животновъдните обекти с броя на млечните крави в стопанството и номерата на ушните им марки, издаденo не по-рано от един месец преди подаване на заявлението.
(2) Заявлението за получаване на индивидуална млечна квота за директни продажби се придружава от следните документи:
1. заверено от РВМС извлечение от регистъра на животновъдните обекти с броя на млечните крави в стопанството и номерата на ушните им марки, издаденo не по-рано от един месец преди подаване на заявлението;
2. удостоверение за средна млечна продуктивност на стадото за 2006 г., когато стадото на производителя се контролира от развъдна асоциация;
3. технологична карта за реалния разход на краве мляко за производство на млечни продукти, които не са включени в методиката за определяне на млечния еквивалент по чл.11, ал. 3 от Наредба № 6 от 2005 г. за мониторинг на произведените и реализирани на пазара количества краве мляко и млечни продукти от тях, когато производителят произвежда такива продукти;
4. счетоводни документи за продадените на крайни потребители количества краве мляко и млечни продукти от краве мляко през последната календарна година, когато производителят е длъжен да води счетоводство по Закона за счетоводството.

Чл. 23.
(1) Когато представените документи са нередовни, в 7-дневен срок от получаване на заявлението на производителя се изпраща съобщение да отстрани нередовностите до 30 януари 2007 г.
(2) Ако в срока по ал. 1 нередовностите не бъдат отстранени, заявлението се оставя без разглеждане.
(3) Ако производителят на краве мляко не отговаря на изискванията по чл. 21, ал. 1, министърът на земеделието и горите отказва да му разпредели индивидуална млечна квота.

Чл. 24.
(1) Директорите на ОД "ЗГ" изпращат получените заявления за индивидуални млечни квоти до съотвения регионален млечен борд (РМБ) на територията на областта в 3-дневен срок от изтичането на срока по чл. 23, ал. 1.
(2) Регионалните млечни бордове изготвят предложение за разпределение на индивидуални млечни квоти при спазване на критериите по чл. 25, ал. 1 и чл. 26, ал. 1, 2 и 3.
(3) Регионалните млечни бордове изпращат предложението по ал. 2 до НМБ.

Чл. 25.
(1) На производител на краве мляко се разпределя предварителна индивидуална млечна квота за доставки в размер заявеното количество краве мляко и средната масленост.
(2) Когато общото количество на предварителните индивидуални млечни квоти за доставка надхвърля количеството от националната млечна квота за доставки по чл. 20, окончателните индивидуални млечни квоти за доставки на всички производители се редуцират по методика, изготвена от НМБ и МЗГ и одобрена от министъра на земеделието и горите.
(3) Когато средната стойност на маслеността на индивидуалните млечни квоти за доставки превишава с повече от 0,1 g/kg националната референтна масленост, маслеността на индивидуалните млечни квоти за доставки на всички производители се намалява пропорционално с коефициент за редукция.

Чл. 26.
(1) Предварителните индивидуални млечни квоти за директни продажби се разпределят, като се умножи броят на кравите по средната млечна продуктивност на една крава за страната, коригирано с единен коефициент за собствена консумация на производителя и неговото домакинство и за изхранване на животните от стопанството на производителя и с индивидуалната квота за доставки на производителя.
(2) Когато към заявлението е приложено удостоверение за средната млечна продуктивност на контролираното стадо по чл. 22, ал. 2, т. 2, предварителната индивидуална млечна квота за директни продажби се разпределя, като се умножи броят на кравите по средната млечна продуктивност на стадото, коригирано с единен коефициент за собствена консумация в стопанството и с индивидуалната квота за доставки на производителя.
(3) Когато към заявлението са приложени технологична карта и счетоводни документи по чл. 22, ал. 2, т. 3 и 4, на производителя се разпределя предварителна индивидуална млечна квота за директни продажби в размер доказаното директно продадено количество краве мляко.
(4) Когато общото количество на предварителните индивидуални млечни квоти за директни продажби надхвърля количеството от националната млечна квота за директни продажби по чл. 20, окончателните индивидуални млечни квоти за директни продажби на всички производители се редуцират по методика, изготвена от НМБ и МЗГ и одобрена от министъра на земеделието и горите.

Чл. 27. Националният млечен борд изготвя до министъра на земеделието и горите мотивирано предложение за разпределение на индивидуалните млечни квоти, спазвайки критериите по чл. 25 и 26. Предложението се изпраща на министъра на земеделието и горите на електронен и хартиен носител в срок до 20 февруари 2007 г.

Чл. 28.
(1) Министърът на земеделието и горите или упълномощено от него лице прави проверка на предложението на НМБ за спазване на критериите по предложението по чл. 27. Проверката се извършва в 14-дневен срок от получаване на предложението.
(2) Когато констатира, че законовите изисквания за разпределение на индивидуалните млечни квоти са спазени, министърът на земеделието и горите или упълномощено от него лице със заповед одобрява предложението на НМБ за разпределение на индивидуалните млечни квоти.
(3) Когато констатира, че законовите изисквания за разпределение на индивидуалните млечни квоти не са спазени, министърът на земеделието и горите или упълномощено от него лице връща на НМБ предложението за разпределение на индивидуалните млечни квоти със задължителни указания и срок за изпълнението им.
(4) Въз основа задължителните указания НМБ прави повторно предложение до министъра на земеделието и горите за разпределение на индивидуалните млечни квоти. Алинеи 1 и 2 се прилагат съответно.

Чл. 29.
(1) Министърът на земеделието и горите изпраща на НМБ и ДФЗ на електронен и хартиен носител заповедта за одобряване на разпределението на индивидуалните млечни квоти не по-късно от 5 дни след издаването й.
(2) Регионалните млечни бордове уведомяват всеки производител на краве мляко в срок до 1.IV.2007 г. за размера на индивидуалната му млечна квота и издават удостоверение по образец. Образецът на удостоверението се утвърждава със заповед на министъра на земеделието и горите.

Раздел IV
Преобразуване и прехвърляне на индивидуалните млечни квоти
(В сила от 01.04.2007 г.)

Чл. 30.
(1) Производител на краве мляко може да подаде заявление по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, за временно или постоянно преобразуване на част или цялата си индивидуална млечна квота за директни продажби в индивидуална млечна квота за доставки и обратно.
(2) Производителят подава заявлението до областните дирекции на ДФЗ в срок до 30 ноември на текущия квотен период.
(3) В срок 30 дни от подаване на заявлението изпълнителният директор на ДФЗ издава на производителя удостоверение за преобразуване на индивидуалната му млечна квота.
(4) Държавен фонд "Земеделие" изпраща копие от удостоверението на изкупвача, с когото производителят има сключен договор.
(5) Маслеността на индивидуалната млечна квота за доставки, в която е преобразувана индивидуалната млечна квота за директни продажби, е 3,8 %.
(6) Държавен фонд "Земеделие" писмено информира МЗГ и НМБ до 15 януари на текущия квотен период за броя и количествата килограми на извършените временни и постоянни преобразувания.

Чл. 31.
(1) Индивидуалната млечна квота е неделима.
(2) Индивидуалната млечна квота се наследява и прехвърля само заедно със стопанството на производителя на краве мляко.
Чл. 32.
(1) Новият собственик на индивидуална млечна квота е длъжен да уведоми ДФЗ за наследяването, респективно прехвърлянето, в 14-дневен срок от извършването му.
(2) Уведомяването по ал. 1 се извършва със заявление по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, до областната дирекция на ДФЗ.
(3) Към заявлението се прилагат следните документи:
1. при наследяване:
а) копие на договора за доброволна делба или на съдебното решение за делба;
б) копие на договор с одобрен изкупвач, когато индивидуалната млечна квота е за доставки;
в) декларация от наследника, че ще се занимава с производство и продажба на краве мляко;
2. при прехвърляне:
а) копие от нотариалния акт за право на собственост върху недвижимите вещи, които са част от стопанството;
б) копие на ветеринарномедицинските здравни книжки на млечните крави или извлечение от ЕВРОВЕТ, удостоверяващо собствеността върху млечните крави, които са част от стопанството;
в) копие на договор с одобрен изкупвач, когато индивидуалната квота е за доставки;
г) декларация от приобретателя, че ще се занимава с производство и продажба на краве мляко.
Чл. 33.
(1) Държавен фонд "Земеделие" в 14-дневен срок издава писмено удостоверение на новия собственик за притежание на индивидуална млечна квота.
(2) Държавен фонд "Земеделие" изпраща копие от удостоверението на изкупвача, с когото новият собственик има сключен договор.
Чл. 34. Новият собственик на индивидуална млечна квота е длъжен да подаде информация по реда на чл.5 от Наредба № 6 от 2005 г. за мониторинг на произведените и реализирани на пазара количества краве мляко и млечни продукти от тях.

Раздел V
Ред за одобряване на изкупвачи

Чл. 35.
(1) Банковата гаранция за одобряване на изкупвач се учредява за срок от датата на заявлението до 30 септември на следващия квотен период.
(2) Размерът на банковата гаранция за одобряване на изкупвач се определя от управителния съвет на ДФЗ до 1 октомври 2006 г.
(3) Одобрените изкупвачи учредяват нова банкова гаранция за всеки следващ квотен период, като до 31 март всяка година я представят в ДФЗ.
(4) Банковата гаранция на одобрен изкупвач се учредява за срок от 1 април на текущия квотен период до 30 септември на следващия квотен период.

Чл. 36.
(1) Изкупвачът подава в МЗГ заявление за одобряване по образец, одобрен със заповед на министъра на земеделието и горите.
(2) Към заявлението по ал. 1 изкупвачът прилага документите по чл.7ж, ал. 3 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП).
(3) Когато представените документи са нередовни, на изкупвача се изпраща съобщение да отстрани нередовностите в 7-дневен срок от получаване на съобщението.
(4) Ако в срока по ал. 3 нередовностите не бъдат отстранени, заявлението се оставя без разглеждане.

Чл. 37.
(1) В 30-дневен срок от подаване на заявлението или от отстраняване на нередностите се извършва проверка на обекта, посочен в заявлението.
(2) Директорът на ОДЗГ по седалище на изкупвача със заповед определя комисия за извършване на проверката на обекта. В комисията се включва и представител на ДФЗ.
(3) Комисията има право на достъп до обекта и право да изисква необходимата информация с цел установяване на декларираните по чл.7ж, ал. 3 ЗПЗП обстоятелства.
(4) Извършването на проверката се удостоверява с протокол, който се подписва от членовете на комисията и изкупвача или упълномощено от него лице.
(5) Комисията изпраща доклад за резултатите от проверката до министъра на земеделието и горите в 7-дневен срок от извършването й.
(6) В 7-дневен срок от получаване на доклада по ал. 2 министърът на земеделието и горите със заповед одобрява или отказва одобрение.

Чл. 38. Министерството на земеделието и горите изпраща списък на одобрените изкупвачи до ДФЗ и НМБ на електронен и хартиен носител и ги информира за всяка промяна в срок 5 работни дни.

Раздел VI
Ред за изкупуване на краве мляко

Чл. 39.
(1) Производителят на краве мляко и одобреният изкупвач сключват писмен договор за доставка на краве мляко. Производителят представя на изкупвача копие от удостоверението за индивидуална млечна квота.
(2) Всеки производител сключва договор за доставка на краве мляко само с един одобрен изкупвач за определен период от време.
(3) Изкупвачът регистрира договора в ОДЗГ по седалището му не по-късно от 14 дни от сключването му.
(4) При прекратяване на договора по взаимно съгласие изкупвачът издава на производителя удостоверение за общото количество изкупено краве мляко от него и остатъка от индивидуалната му млечна квота.
(5) Когато производителят сключи нов договор за доставка през текущия квотен период, той представя на изкупвача копие на удостоверението по ал. 1. Когато договорът с предишния изкупвач е прекратен по взаимно съгласие, производителят представя и копие от удостоверението по ал. 4.

Чл. 40.
(1) Изкупвачът е длъжен да регистрира маслеността на всяко доставено количество краве мляко.
(2) Индивидуалните проби за масленост се вземат от:
1. независими акредитирани лаборатории;
2. (В сила до 31.01.2007 г.) изкупвача.
(3) Индивидуалните проби за масленост се анализират от независими акредитирани лаборатории най-малко два пъти месечно, като периодът между вземането на две последователни проби е най-малко 10 дни.
(4) Маслеността, установена при последната индивидуална проба, се счита за редовната масленост на кравето мляко до датата на следващата индивидуална проба.

Чл. 41.
(1) Изкупвачът изкупува краве мляко от производителите, с които е сключил договор за доставка, чрез собствени мобилни и стационарни обекти, които имат издадено ветеринарномедицинско разрешително за дейност от директора на РВМС.
(2) Изкупвачът може да сключи договор за поръчка с млекосъбирателни пунктове или с превозвачи, които транспортират кравето мляко със специализирани автоцистерни, които имат удостоверение за одобрено транспортно средство, издадено от директора на РВМС. Млекосъбирателните пунктове и превозвачите събират, съхраняват и транспортират кравето мляко от името и за сметка на изкупвача.
(3) Изкупвачът е длъжен ежедневно да регистрира в електронен вид доставките от всеки производител.
(4) Регистърът съдържа следните данни за всеки производител:
1. име, адрес и ЕГН, съответно БУЛСТАТ на производителя;
2. размер на индивидуалната млечна квота на производителя в килограми и нейната масленост;
3. дата на доставката;
4. количество краве мляко, изкупено за деня, в килограми и неговата масленост;
5. общо изкупено количество краве мляко от началото на договорния период;
6. остатък от индивидуалната млечна квота на производителя.
(5) Изкупвачът подава в електронен вид до ОДЗГ и НМБ месечна справка за доставените количества краве мляко от всеки производител, тяхната масленост, размера на индивидуалната млечна квота и остатъка от нея. Справката се подава до 10-о число на следващия месец.
(6) Министерството на земеделието и горите изпраща месечната справка по ал. 5 в електронен вид на ДФЗ до 20-о число на следващия месец.

Чл. 42. Изкупвачът, съответно млекосъбирателният пункт или превозвачът, издава документ за всяка доставка на всеки производител, съдържащ името на производителя и изкупвача, количеството краве мляко в литри и килограми, температурата, маслеността, датата и часа на доставката. Документът се издава в два екземпляра - един за изкупвача и един за производителя.

Чл. 43. Изкупвачът поддържа списък на други одобрени изкупвачи, които му доставят краве мляко, съдържащ количествата доставено краве мляко и маслеността по месеци от всеки одобрен изкупвач.

Чл. 44. Изкупвачите съхраняват документите по чл. 41, 42 и 43 за срок не по-малък от 3 години, считано от годината, следваща тази на издаването им.

Допълнителни разпоредби

§ 1. По смисъла на тази наредба:
1. "Коефициент за собствена консумация в стопанството" е цифров израз на количеството консумирано краве мляко и млечни продукти от краве мляко на домакинството на производителя и количеството изразходвано мляко за изхранване на животните в стопанството, изчислен средно за страната.
2. "Коефициент на редукция" е съотношението между подлежащото на разпределение количество краве мляко и сбора на заявените за разпределение количества краве мляко.
3. "Непреодолима сила" е непредвидено или непредотвратимо събитие или действие, което може да бъде природно или гражданско бедствие, епизоотична ситуация, нормативен или административен акт или друго подобно събитие или действие от извънреден характер.
4. "Стопанство" е съвкупността от земеделската земя, стопанските постройки, техническото оборудване за производство и съхранение на краве мляко и млечните крави на производителя на краве мляко.

§ 2. Индивидуалните административни актове, които министърът на земеделието и горите издава при упражняване на правомощията си по тази наредба, подлежат на обжалване по реда на Закона за административното производство.

Заключителни разпоредби

§ 3. Член 40, ал. 2, т. 2 се прилага до 31 декември 2007 г.

§ 4. Член 5, чл. 19, ал. 2, раздел IV и чл. 37, ал. 2, изр. 2 влизат в сила от 1 април 2007 г.

§ 5. Член 6 се прилага от 1 януари 2007.

§ 6. В Наредба № 6 от 2005 г. за мониторинг на произведените и реализирани на пазара количества краве мляко и млечни продукти от тях, § 1 т. 1 и 2 се отменят.

§ 7. Министърът на земеделието и горите до 31 декември 2006 г. издава заповед за одобряване на методика за разпределение на индивидуални млечни квоти при започване на производствена дейност след 1 януари 2006 г., продължително боледуване на производителя на краве мляко, болести по млечните крави, които временно намаляват млечната им продуктивност, и други подобни случаи.

§ 8. Тази наредба се издава на основание чл.7д, ал. 5 и чл.7ж, ал. 5 от Закона за подпомагане на земеделските производители.

Приложение
към чл. 21, ал. 2

До
Министъра на земеделието и горите

Чрез
Областна служба "Земеделие и гори"
Гр. ........................................

ЗАЯВЛЕНИЕ

от

(трите имена или фирма)

ЕГН (БУЛСТАТ) .................................................., адрес.......................................................
.................................................. телефон: ......................................................................... .
л.к. № .................................................., издадена от ........................................................,
(за физически лица)
валидна до..........................................................................................................................
номер на съдебна регистрация.........................................................................................
(за търговци)
регистрационен номер на животновъдния обект............................................................
............................................................................................................................................
адрес на животновъдния обект........................................................................................
ђ ЗА ИНДИВИДУАЛНА МЛЕЧНА КВОТА ЗА ДОСТАВКИ
Моля да ми бъде разпределена индивидуална млечна квота за доставки в размер на ................ кг. краве мляко с ...... % масленост в съответствие с направените доставки през 2006 г. от .............. броя млечни крави, както следва:

Рег № на одобрения изкупвач

Изкупвач

Количество краве мляко в л

Количество краве мляко в кг

Масленост в %

Период на доставки

Подпис и печат на изкупвача

Общо
ђ ЗА ИНДИВИДУАЛНА МЛЕЧНА КВОТА ЗА ДИРЕКТНИ ПРОДАЖБИ
Моля да ми бъде разпределена индивидуална млечна квота за директни продажби в размер на ................... кг краве мляко, произведено от .............. броя млечни крави.
Дата ................

Подпис ...............

Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив