Чл.2. Учебните предмети, които са включени в седмичното разписание, се оценяват чрез коефициент за трудност и коефициент за правилност.
Чл.3. Коефициентът за трудност се определя от обема, сложността и актуалността на учебния материал. В зависимост от степента на трудност учебните предмети са с висока, средна и ниска степен на относителна трудност.
Чл.4. Коефициентът за правилност се определя от коефициента за трудност на учебните предмети и работоспособността на учениците.
Чл.5. Учебните разписания се оценяват с дневен и седмичен коефициент.
Чл.6. Дневният коефициент се изчислява в проценти и се получава от отношението на сбора на учебните предмети с положителна оценка в дневната програма към броя на учебните предмети за деня.
Чл.7. Седмичният коефициент се изчислява в проценти и се получава от отношението на сбора от всички дневни коефициенти към броя на учебните дни от седмицата.
Чл.8. Оценката на седмичните разписания се извършва по методиката, утвърдена от министъра на здравеопазването.
Чл.9. Седмичните разписания се разработват от комисия, определена от директора на съответното учебно заведение, в която участва и училищен лекар.
Допълнителна разпоредба
§ 1. По смисъла на тази наредба "работоспособност" е количествен израз на психофизическите способности на ученика да извършва определени учебни задачи и се изменя в зависимост от приспособяването, волевите усилия, умората и условията на учебната среда.
Заключителни разпоредби
§ 2. Тази наредба се издава на основание § 11 от преходните и заключителните разпоредби във връзка с чл.20 от Закона за народното здраве. Наредбата е съгласувана с Министерството на образованието и науката.
§ 3. Контролът по изпълнение на наредбата се възлага на органите на държавния санитарен контрол.