Раздел I
Общи положения
Чл. 1. С тази наредба се определят изискванията за експлоатационна годност на пристанищата, в това число изискванията към пристанищната инфраструктура и пристанищната субструктура, механизацията и технологиите на пристанищата или на обособени части от тях, техническите изисквания към подемно-транспортните машини и уредби и товарозахватните съоръжения, общите изисквания към персонала, зает с експлоатацията на подемно-транспортните машини и съоръжения, и към персонала, извършващ манипулации с товарозахватни съоръжения, общите изисквания към пристанищния оператор, редът за извършване на прегледите и процедурата за установяване на експлоатационната годност на пристанище или на отделна част от него.
Чл. 2.
(1) Пристанище, отделно негово съоръжение или терминал е годно за експлоатация, когато е построено, съоръжено и поддържано в техническо и организационно състояние съгласно изискванията, посочени в тази наредба, така че да обезпечава безопасно и ефективно приемане, обслужване и обработване на кораби, пътници, товари и поща.
(2) Експлоатационната годност на пристанище се удостоверява със свидетелство за експлоатационна годност (приложение № 1).
Чл. 3. Изпълнителната агенция "Пристанищна администрация" издава задължителни предписания на пристанищните предприятия или пристанищните оператори на пристанище или терминал за привеждането им в съответствие с изискванията на тази наредба.
Чл. 4.
(1) Изпълнителната агенция "Пристанищна администрация" може да преустанови или ограничи временно или постоянно експлоатацията на пристанище, терминал, понтон или район от пристанището, свързан с пристанищната дейност, когато изцяло или частично той не удовлетворява изискванията за годност по тази наредба.
(2) Действията по ал. 1 се прилагат и в случаите, когато пристанищният оператор е допуснал в пристанището, обособената част, терминала или понтона да се извършват дейности, чиито вид и/или технологии не са регламентирани за предназначението на пристанището, или от лица, които не притежават необходимата квалификация и правоспособност за изпълнението им.
Чл. 5.
(1) Достъпът на кораби и сухопътни транспортни средства до пристанище, терминал или пристанищно съоръжение се разрешава, когато пристанището удовлетворява изискванията по Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България (ЗМПВВПП) и изискванията за експлоатационна годност, предвидени в тази наредба.
(2) Разрешението за достъп до пристанище, терминал или пристанищно съоръжение се издава от ръководителя на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" или упълномощено от него лице за всяко конкретно пристанище.
Раздел II
Изисквания към пристанищната инфраструктура и пристанищната суперструктура
Чл. 7.
(1) Генералните планове за изграждане, реконструкция или разширяване на пристанище или терминал се одобряват от министъра на транспорта и съобщенията след съгласуване с териториалната община, министъра на регионалното развитие и благоустройството, министъра на отбраната и министъра на вътрешните работи.
(2) Проектирането, изграждането, реконструкцията или основният ремонт на хидротехническите съоръжения, сгради и мрежи на техническата инфра- и суперструктура в акваторията и на територията на пристанището се извършват по общите правила и норми, определени в действащите нормативни документи.
Чл. 8. Акваторията на пристанищата съответства на изискванията, когато: 1. размерът и дълбочината на подходите и водната площ са достатъчни за безопасно маневриране и заставане на кей на най-големия разчетен кораб за съответното пристанище; 2. басейнът е защитен от вълни от открито море и от вълни, образувани от ветровете, преобладаващи в района на пристанището; 3. подходните канали, фарватерите и басейнът на пристанището са означени с брегови и плаващи навигационни знаци съгласно Международните правила за предотвратяване на сблъскванията на море, Комбинираната система от морски плаващи знаци, регион А, Правилника за плаване по р. Дунав и разпорежданията на Изпълнителна агенция "Морска администрация"; 4. чрез съответно разположение и конструиране е ограничена максимално възможността на басейните, лиманите, вълноломите, кейовите стени и другите защитни съоръжения за затлачване с пясък и тиня; 5. в дълбочина и по дъното акваторията е свободна от препятствия по повърхността с възможности за техническо поддържане на чистотата и дълбочината по цялата й площ.
Чл. 9. Кейовите стени, понтоните и другите места за заставане на корабите за обработка и престой отговарят на изискванията, когато: 1. нямат деформации и повреди в конструкцията, застрашаващи нормалната им и безопасна експлоатация; 2. са съоръжени със здрави, надеждно закрепени, еднотипни отбивни съоръжения (фендери), осигуряващи целостта и защитата на кея и корабите; 3. имат устройства за завързване, осигуряващи необходимото здраво завързване на корабите, включително при екстремни условия; 4. осветлението на кейовете, понтоните и съоръженията е достатъчно, равномерно, в съответствие с нормите и е разположено така, че да не заслепява екипажа на приближаващ се или завързан на корабното място плавателен съд и хората, работещи на брега; 5. има прокарани кабели за електрически ток и телефон, както и тръбопроводи за промишлена вода, вода за противопожарни нужди и при възможност - за питейна вода; 6. повърхността на кея, понтона или кейовото съоръжение е покрита или обработена така, че да не бъде хлъзгава за хора, оборудване или механизация.
Чл. 10. Територията на пристанищата и терминалите отговаря на техническите изисквания, когато: 1. размерът й е достатъчен за осигуряване дейността на пристанището съобразно неговото предназначение; 2. е оградена и оборудвана с възможности за охрана на корабите, машините, съоръженията и товарите, както и за установяване на контролно-пропускателен режим на входно-изходните пунктове; 3. входно-изходните пунктове обезпечават без проблеми оптимално движение на транспортните средства при максимален поток, разчетен за производствените възможности на пристанището; 4. схемата на движение на автомобилите и релсовите транспортни средства е съобразена с обслужването на съществуващите открити и закрити складове, с изискванията на Закона за движението по пътищата и подзаконовите актове за неговото прилагане, с изискванията на противопожарните строително-технически норми и проектната технология на пристанището и се осъществява с минимален брой пресечни конфликтни точки; 5. пътищата, пресечните точки на пътищата и границите на работните площадки и складове са обозначени с пътни знаци и пътна маркировка съгласно действащото законодателство; 6. повърхността на територията е достатъчно здрава, без дупки и хлътвания, да не бъде хлъзгава и е нивелирана така, че при проливен дъжд водата да се оттича бързо, без образуване на локви.
Чл. 11. Водоснабдителната и канализационната мрежа в пристанищата отговаря на изискванията, когато: 1. е под нивото на терена, вкл. защитена от влиянието на преминаващи тежки машини, механични въздействия и замърсяване; 2. дебитът на тръбопроводите удовлетворява нормативните изисквания за водоснабдяване и канализация; 3. питейните тръбопроводи са надеждно защитени от проникване на вода от канализационен, промишлен, отоплителен тръбопровод или друга външна вода; 4. битовата канализация отвежда отпадъчните води до пречиствателни съоръжения, като не се допуска изтичането им в акваторията на пристанището; 5. отпадъчните води и водите с химически агресивни примеси се пречистват или неутрализират преди вливането им в канализацията; 6. дъждовната канализация поема всички повърхностни води при валежи; 7. приемните сифони да бъдат защитени от преминаващите машини, а канализацията да е защитена от запълване с остатъци от обработваните товари или отпадъци.
Чл. 12. (1) Настилките на пристанищните райони отговарят на изискванията, когато: 1. работните зони, откритите и закритите складове, настилките са направени от бетон, асфалтобетон, плочи, паваж или от друг специален материал, имат достатъчна носимост за поемане на натоварванията от транспортните средства и товарите на склад за местата и за целта, за които са предназначени; 2. по повърхностите на настилките няма стърчащи предмети и незащитени отвори в работните зони, освен при ремонт, когато местата задължително се обозначат и обезопасят; 3. допустимите натоварвания на настилките са еднакви за цялата работната зона. (2) При определяне на технологията на работите пристанищните оператори се съобразяват с допустимите натоварвания и формирането на стифовете с цел избягване на пропадания и разрушения на настилката.
Чл. 13. Техническите изискванията към подкрановите пътища и жп коловозите са изпълнени, когато: 1. всички жп коловози и подкранови пътища, разположени в работните зони на пристанищата с трайна настилка, са разположени наравно с настилката; 2. всички елементи на коловозното развитие удовлетворяват нормите за проектиране и строеж на железопътни линии и железопътни гари; 3. челата на коловозите са обезопасени с чакълени призми, а подкрановите пътища - с отбивачки (буфери); 4. местата на пресичане на изтеглителните коловози от пътища са означени като прелези в съответствие с действащото законодателство.
Чл. 14. Техническите изисквания към електрозахранването са изпълнени, когато: 1. електричните уредби, съоръженията и инсталациите за електрозахранване на пристанищата осигуряват качествено и постоянно електроснабдяване на обектите в пристанищата и корабните места; 2. пристанищата и всяко корабно място и механично съоръжение се захранват с електричество най-малко от две електроснабдителни линии; 3. проектирането, строежът и експлоатацията на електричните уредби, съоръжения и инсталации са изпълнени съгласно изискванията за устройство на електричните уредби, за техническа експлоатация на енергопотребителите, за безопасност на труда при експлоатация на електричните уредби и съоръжения и в съответствие с противопожарните строително-технически норми.
Чл. 15. Техническите изисквания към закритите складове са изпълнени, когато: 1. складовете са осигурени от атмосферни влияния и нерегламентиран достъп на хора и товари; 2. настилката удовлетворява изискванията по чл. 12; 3. размерите на вратите съответстват на машините и транспортните средства, обслужващи склада; 4. броят и разположението на вратите съответства на избраната технология и е съгласуван с органите за противопожарна охрана; 5. пожароизвестителната и пожарогасителната инсталация (дренчерна или спринклерна), когато е необходима такава, удовлетворяват изискванията на Наредба № 2 за противопожарните строително-технически норми; 6. специализираните складове за насипни, наливни или химически товари са изградени и съоръжени съгласно отделни проекти и съобразени с изискванията за противопожарна безопасност, химическа и екологична безопасност, охрана на труда и техника за безопасност съгласно действащото законодателство.
Чл. 16. Техническите изисквания към подемно-транспортните машини и товарозахватните съоръжения са изпълнени, когато: 1. повдигателните съоръжения (кранове и товарозахватни съоръжения) се регистрират, освидетелстват, пускат в експлоатация и контролират в съответствие с разпоредбите на Наредба № 31 за изискванията към устройството и безопасната експлоатация на повдигателните съоръжения (ДВ, бр. 4 от 1997 г.) по реда и от органите, определени в наредбата; 2. товарните, товаропътническите и пътническите асансьори и строителните подемници се регистрират, пускат в експлоатация, обслужват и поддържат в съответствие с разпоредбите на Наредба № 18 за технически надзор на асансьори (обн., ДВ, бр. 40 от 1994 г.; попр., бр. 43 от 1994 г.; изм. и доп., бр. 79 от 1997 г.); 3. подемно-транспортните машини и съоръжения, които не са под контрол, съгласно Наредба № 31 за изискванията към устройството и безопасната експлоатация на повдигателните съоръжения отговарят на изискванията на действащото законодателство по охраната на труда и техниката на безопасност, противопожарната безопасност, електробезопасността, безопасността при ремонт и безопасността на движението по пътищата; 4. подемно-транспортните машини и съоръжения са снабдени с технически инструкции, съдържащи правилата за пускане и спиране, за работа, преглед и смазване, възможните неизправности и причините за възникването им, както и начините за тяхното отстраняване; 5. работниците, на които се възлага управление, спомагателна дейност, ремонт и поддръжка на подемно-транспортните машини и съоръжения, имат необходимата квалификация за извършваната работа и са запознати със съответните инструкции за работа, вкл.и когато лицата, които извършват дейностите, посочени в тази наредба, притежават документ за правоспособност за извършване на тази дейност; 6. ремонтът и поддръжката на подемно-транспортните машини и товарозахватните приспособления се възлага само на собствени звена или на лица, които имат разрешение за извършване на тази дейност в съответствие с условията, предвидени в Наредба № 31 за изискванията към устройството и безопасната експлоатация на повдигателните съоръжения.
Чл. 17. Техническите изисквания към електрическите кранове, товарачите с непрекъснато действие и техните захватни съоръжения отговарят на изискванията, когато: 1. подемно-транспортните машини, разположени на кея в неработно състояние, отстояват минимум на 0,7 m по хоризонтала от ръба на надводната част на кейовата стена; 2. подемно-транспортните машини, разположени на кей върху релсов път, имат възможност за привеждане в неработно състояние; 3. силовата инсталация на машините е съоръжена със защита за всеки механизъм или електрична верига; 4. механизмите с циклично действие имат крайни изключватели, а тези с непрекъснато действие - и термозащита; 5. всички движещи се части на механизмите са обезпечени срещу случаен достъп на хора или съоръжения; 6. машините са съоръжени със звуков сигнал, който се включва автоматично при преместване на машината по кея; 7. в зоната на габарита на кранове, механизация или железопътен състав няма товари, оборудване или машини; 8. товарозахватните приспособления, обект на контрол по Наредба № 31 за изискванията към устройството и безопасната експлоатация на повдигателните съоръжения, са изпитани и имат трайно обозначение за резултата от последното изпитание; 9. при липса на видимост до повдигания товар машините работят със сигналчик, като не повдигат замръзнали, залепнали или с неизвестно тегло товари; 10. обсегът на действие на крановете или кейовите товарачи обезпечава обработването на най-големия разчетен кораб за пристанището.
Чл. 18. Пристанищните оператори експлоатират и поддържат пътнотранспортните машини, използвани за вътрешен транспорт в пристанищата съгласно изискванията на Правилника за безопасността на труда при експлоатация на електро- и мотокари, Правилника за безопасността на труда при експлоатацията, обслужването и ремонта на моторните превозни средства, Правилника за безопасността на труда в пристанищата, както и инструкциите на производителя на пътнотранспортните машини за експлоатация, обслужване и ремонт.
Чл. 19. Техническите изисквания към административните и санитарно-битовите помещения в пристанищата са изпълнени, когато: 1. сградите и помещенията осигуряват здравословни и безопасни условия на труд; 2. на територията на пристанището няма жилищни помещения; 3. за работещите в пристанището има осигурени санитарно-битови помещения - умивални, гардероби, бани, тоалетни и др., както и помещения за общи мероприятия и разпределяне на работа (нарядни); 4. сградите и помещенията са разположени извън работните площадки, на безопасни разстояния от жп коловози, пътища, складове и райони с прах или вредни газове.
Чл. 20. Осветлението на пристанищата, терминалите и понтоните отговаря на изискванията, когато: 1. всички открити площи на кейовете, понтоните, сградите, пристанищните съоръжения, пътните и железопътни подходи и другите обособени обекти са осветени съгласно нормите за осветление; 2. изкуственото осветление на административните и производствените сгради, складовете, санитарно-битовите и другите помещения, както и на откритите работни площадки, проходите и пътищата е в съответствие с изискванията на Наредба № 49 за изкуствено осветление на сгради и допълнителните изисквания към него, съгласно нормите за изкуствено осветление на пристанищата, утвърдени от министъра на транспорта и съобщенията; 3. инсталациите за изкуствено осветление не противоречат на Правилника за устройство на електричните уредби, Правилника за безопасност на труда при експлоатацията на електрични уредби и съоръжения и Наредба № 2 за противопожарните строително-технически норми.
Чл. 21. Пристанищните оператори са длъжни да поддържат телефонна или радиовръзка между обектите, кейовете и районите на пристанището и органите на противопожарната охрана, спешната помощ, полицията, "Морска администрация" и Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
Раздел III
Изисквания към управленския и изпълнителския персонал на пристанищния оператор
Чл. 23. Длъжностите от персонала на пристанищния оператор (пристанищни работници), за заемането на които се изисква съответна правоспособност, са: 1. докер; 2. сигналчик; 3. оператор на ел. кран с товароподемност до 40 т; 4. оператор на ел. кран с товароподемност над 40 т; 5. оператор на портейнер; 6. оператор на вилков повдигач с товароподемност до 3,5 т, 7,5 т, 20 т и контейнерен; 7. оператор на стакер; 8. оператор на корабен лентов товарач; 9. водач на контейнеровоз; 10. водач на влекач; 11. оператор на пневматична машина; 12. водач на челен кофъчен товарач; 13. водач на булдозер; 14. оператор на багер; 15. оператор на автокран с товароподемност до 40 т; 16. оператор на автокран с товароподемност над 40 т.
Чл. 24. Пристанищните работници могат да заемат всяка длъжност, за която съгласно тази наредба се изисква по-ниска правоспособност от тази, която лицето притежава.
Чл. 25. (1) Задълженията и отговорностите на пристанищните работници по отношение на безопасността и охраната на труда се определят в длъжностните им характеристики. (2) Длъжностните характеристики на пристанищните работници се съгласуват с териториалните звена на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
Чл. 26. Пристанищните работници заемат длъжностите по чл. 23 при условие, че: 1. са здравословно годни; 2. са професионално подготвени; 3. имат стаж по специалността, когато това се изисква; 4. успешно са положили изпит пред комисия, назначена от министъра на транспорта и съобщенията, по програма, одобрена от ръководителя на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
Чл. 27. Здравословната годност, необходима по чл. 26, т. 1, се удостоверява с медицинско свидетелство, издадено от медицинско заведение.
Чл. 28. Професионалната подготовка, необходима по чл. 26, т. 2, се придобива в учебни заведения или професионални центрове, създадени по действащото законодателство, които обучават кандидатите за работа в пристанище по съгласувани с ръководителя на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" учебни програми, материална база, практика и квалифицирани преподаватели.
Чл. 29. Стажът по специалността, когато такъв е необходим, се удостоверява с трудова или осигурителна книжка.
Чл. 30. Изпитите за придобиване на свидетелство за правоспособност (приложение № 2) за съответна работа в пристанищата се провеждат по одобрена от ръководителя на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" програма.
Чл. 31. (1) Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" съхранява статистически данни за пристанищните правоспособни лица и регистрира: 1. личните данни на лицето и придобитата правоспособност; 2. данните за професионалната подготовка на лицето (образование, квалификация и специалност, номер, дата и издател на документа за удостоверяване на професионалната подготовка на лицето); 3. номера, датата на издаване и ограниченията (ако има такива) на свидетелството за правоспособност. (2) В териториалните звена на пристанищната администрация са води първичен регистър на правоспособните лица в пристанищата от района по образец съгласно приложение № 3.
Раздел IV
Пристанищни оператори
Чл. 33. (1) Пристанищните оператори започват своята дейност след вписването им в регистъра на пристанищните оператори (приложение № 4). (2) Лицата, които осъществяват дейност като пристанищни оператори към момента на влизане в сила на наредбата, подават заявление до Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" за вписване в регистъра на пристанищните оператори в срок до 1 месец от обнародването на наредбата. (3) Вписването на пристанищния оператор в регистъра на пристанищните оператори се извършва след привеждане на пристанището в съответствие с изискванията по тази наредба. (4) Пристанищният оператор приема правила за вътрешния ред в пристанището и обичаи на пристанището, съгласувани със съответното териториалното звено на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
Чл. 34. Териториалните звена на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" извършват текущ контрол за спазване изискванията по тази наредба.
Чл. 35. (1) Пристанищните оператори изпълняват всички разпореждания на органите по охрана на труда, ППО, МВР, ГКПП, РИОС, митницата, морската и пристанищната администрация, направени в кръга на предоставените им правомощия, по отношение на безопасността, спазването на граничния, митническия и противопожарния режим, нормите за охрана на труда и техниката за безопасност и опазването на околната среда от замърсяване. (2) Пристанищните оператори са длъжни да изпълняват разпорежданията на началника на териториалното звено на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" по отношение обезпечаването на отбранително-мобилизационната подготовка и гражданска защита в пристанищата.
Чл. 36. Не се допуска извършване на пристанищни дейности от лица, които не притежават необходимата квалификация и правоспособност за това съгласно тази наредба.
Раздел V
Изисквания по охраната на труда и техниката на безопасност
Чл. 38. Изпълнението на общите и специфичните изисквания по охрана на труда и техника на безопасността се обезпечава от пристанищния оператор.
Чл. 39. Проверката и оценката на мероприятията и средствата, осигуряващи охраната на труда и техниката на безопасността, се осъществява от териториалното звено на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" и другите компетентни органи.
Раздел VI
Процедура за установяване на експлоатационната годност на пристанище
Чл. 41. (1) След получаването на заявлението началникът на териториалното звено на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" съобщава писмено на заявителя своите забележки, определя със заповед състав на комисия, насрочва дата за преглед на пристанището в петнадесетдневен срок от постъпването на заявлението. (2) Когато по внесените документи за удостоверяване на експлоатационната годност на пристанището има забележки, началникът на териториалното звено съгласувано със заявителя определя срок за отстраняването на недостатъците. (3) Комисията изготвя протокол за резултатите от прегледа, подписан от всички нейни членове, и прави предложение за наличието на основание за издаване на свидетелство за експлоатационна годност. (4) В случаите, когато отделен член на комисията има особено мнение, той е длъжен да го мотивира писмено и да го приложи към протокола.
Чл. 42. В десетдневен срок от получаване на протокола за извършения преглед и предложението на комисията ръководителят на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" издава свидетелство за експлоатационна годност на пристанището.
Чл. 43. Свидетелството за експлоатационна годност на пристанището се издава за срок три години и не подлежи на преотстъпване.
Преходни и заключителни разпоредби
§ 1. Тази наредба се издава на основание чл.104, ал. 1 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.§ 2. (1) Пристанищните предприятия и оператори, които към датата на влизане в сила на тази наредба стопанисват пристанища, обособени части от тях, понтони или терминали, се считат за годни за експлоатация в срок до 1 година от обнародването на наредбата. (2) В срока по предходната алинея пристанищните предприятия и оператори са длъжни да приведат пристанищата в съответствие с изискванията по тази наредба и да внесат заявления за преглед за удостоверяване на експлоатационната им годност.
§ 3. Прилагането на наредбата се възлага на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
§ 4. Ръководителят на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" дава указания за прилагането на тази наредба.
Приложение N: 1
към чл. 2, ал. 2
МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА
И СЪОБЩЕНИЯТА
ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ
"ПРИСТАНИЩНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Приложение N: 2
към чл. 30
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА И СЪОБЩЕНИЯТА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПРАВОСПОСОБНОСТ |
||||
1. Име 2. Презиме 3. Фамилия 4. ЕГН 5. Пол 6. Адрес 7. Правоспособност 8. Дата на издаване 9. Издаващ орган 10. Ограничения 11. N: на документа 12. Подпис и печат |
7. | 8. | 9. | 10. |
А - докер Б - сигналчик В-I - ел. кран оператор В-II - ел. кран оператор Г - портейнер-оператор Д - вилков повдигач-оператор Е - стакер оператор Ж - кор. товарач-лентов-оператор З - контейнеровоз-водач И - влекач-водач К - пневм. машина-опер. Л - челен товарач-кофачен-водач М - булдозер-водач Н - багер-оператор О - автокран-оператор |
до 40 т, без ограничения над 40 т, без ограничения дo 3,5 т, 7,5 т, 20 т и контейнери до 5 т, 10 т, 20 т, 40 т, над 40 т |
Приложение N: 3
към чл. 31, ал. 1
РЕГИСТЪР НА ПРИСТАНИЩНИТЕ ПРАВОСПОСОБНИ ЛИЦА
№ по ред | Име, презиме, фамилия | ЕГН | Правоспособност | Свидетелство за правоспособност (Б, В, Р, Л) № | Дата на издаване | Ограничения |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Забележка. В графа 5 буквите означават съответното териториално звено: Б - Бургас, В - Варна, Р - Русе, Л - Лом. |
Приложение N: 4
към чл. 33, ал. 1
МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА И СЪОБЩЕНИЯТА
ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ПРИСТАНИЩНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
РЕГИСТЪР НА ПРИСТАНИЩНИТЕ ОПЕРАТОРИ
Страница 1
№ | Оператор | Основание за вписване на оператора | Седалище на оператора | Адрес за кореспонденция, тел/факс/e-mail | Пристанищни дейности и услуги | Бележки |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|
Страница 2 и следващи
Пристанище, терминал, кей №, понтон № | Свидетелство за експлоатационна годност № | Вид на наема | Срок на наема | Основни данни за пристанище, терминал, кей, понтон | Технически съоръжения | |
от дата | до дата | |||||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
|