Наредба за предоставяне на речни информационни услуги по вътрешните водни пътища на Република България

Министерски съвет

Държавен вестник брой: 3

Година: 2008

Орган на издаване: Министерски съвет

Дата на обнародване: 14.01.2008

Глава първа
ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 1. С наредбата се определят условията, редът и видът за предоставяне на речни информационни услуги за корабния трафик по вътрешните водни пътища на Република България.

Чл. 2. Наредбата се прилага за предоставянето на речни информационни услуги в българския участък на р. Дунав и в разположените на него пристанища за обществен транспорт и терминали.

Чл. 3. Министърът на транспорта определя политиката по изграждане и функциониране на българските речни информационни услуги.

Чл. 4.
(1) С цел предоставяне на хармонизирани речни информационни услуги във вътрешните водни пътища на Република България се установяват:
1. система за проследяване и определяне на мястото на корабите;
2. система за докладване;
3. система за управление на корабния трафик;
4. информационно обслужване на корабоплаването.
(2) Системите, чрез които се предоставят българските речни информационни услуги, са взаимно свързани, имат възможност за развиване и са основани на публично достъпни стандарти без дискриминация към доставчици и потребители.
(3) Българските речни информационни услуги се предоставят от центрове, които се изграждат, експлоатират и поддържат от Изпълнителна агенция "Морска администрация" (ИА "МА"), подпомагана от Изпълнителна агенция "Поддържане и проучване на река Дунав" (ИА "ППД") и от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура".
(4) Изпълнителна агенция "Морска администрация":
1. осъществява наблюдение на корабите за спазване на правилата за плаване по р. Дунав;
2. събира, обработва, съхранява и предоставя информацията, придобита чрез системата за докладване във вътрешните водни пътища на Република България, на други български и чужди компетентни органи и заинтересувани лица;
3. събира, обработва, съхранява и предоставя информация за транспортната логистика;
4. осъществява наблюдение на корабоплаването и координира действията на корабите, плаващи по вътрешните водни пътища на Република България, с оглед:
а) избягване на ситуации, които могат да доведат до аварии, сблъсквания, засядане и потъване на кораб;
б) координиране на действията при спасителни и издирвателни операции;
в) предприемане на действия за защита на трафика, околната среда и хората при бедствени ситуации;
5. изгражда центровете за предоставяне на българските речни информационни услуги.
(5) За нуждите на българските речни информационни услуги ИА "ППД":
1. изработва, въвежда и предоставя на потребителите на българските речни информационни услуги електронни навигационни карти за частта от българския участък на р. Дунав от км 374,100 до км 610,000;
2. изгражда и поддържа център за разпространяване на диференцирани корекции към спътниковите сигнали за подобряване на позиционирането на корабите;
3. осигурява пълна информация за навигационно-пътната обстановка в българския участък на р. Дунав;
4. събира и съхранява електронна информация за хидрометеорологичната обстановка в българския участък на р. Дунав;
5. събира, обработва и съхранява информация за водните нива и фарватера на вътрешните водни пътища на Република България.
(6) За нуждите на българските речни информационни услуги Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура":
1. събира, обработва и съхранява информация за състоянието и дълбочината на подходните канали и корабните места;
2. предоставя информация за размера на пристанищните такси, събирани от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура".
(7) Изпълнителна агенция "Поддържане и проучване на река Дунав" и Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" изпращат по електронен път в ИА "МА" електронните карти по ал. 5, т. 1 и информацията по ал. 5, т. 4 и 5 и ал. 6.

Чл. 5. Изпълнителна агенция "Морска администрация" осъществява предоставените й функции с оглед на повишаването на безопасността и ефективността на корабоплаването, опазването на човешкия живот и защита на околната среда по вътрешните водни пътища на Република България.

Глава втора
РЕЧНА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА

Раздел I
Услуги, предоставяни чрез речната информационна система
 
Чл. 6.
(1) Изпълнителна агенция "Морска администрация" предоставя в рамките на речната информационна система в достъпен електронен формат следните услуги:
1. информация за фарватера;
2. информация за трафика;
3. информация за управление на трафика;
4. информация за оказване на помощ при бедствени ситуации;
5. информация за транспортната логистика;
6. информация за действащите нормативни актове;
7. статистическа информация;
8. информация за пристанищните и други такси, събирани от корабите;
9. всяка друга информация, свързана с условията и безопасността на корабоплаването, изготвена като стандартизирани, кодирани съобщения с възможност за снемане от интернет.
(2) Услугите по ал. 1 най-малко съдържат данни относно навигацията и планирането на плаването съгласно приложение № 1.
(3) Изпълнителна агенция "Морска администрация" предоставя услуги по информационното обслужване на всички кораби и лица, свързани с корабоплаването по вътрешните водни пътища на Република България.
(4) Предоставянето на информация по желание на външни потребители, различни от лицата по ал. 3, извън услугите, изброени в ал. 1, се извършва въз основа на подписан договор между ИА "МА" и съответния външен потребител и при условия на защита на конфиденциалността на търговската информация.
(5) Предоставянето на информация на компетентните власти на други държави се извършва при условията на взаимност, спазване на договорените правила за обмен и при съблюдаване на изискванията на националната сигурност.
(6) Навигационната информация и промените, отнасящи се до корабоплаването в районите на действие на системата за управление на трафика и информационно обслужване на корабите, се оповестяват от ИА "МА" в "Известия до корабоплавателите", издадени от съответните капитани на пристанищата Русе и Лом.

Раздел II
Елементи на речната информационна система

Чл. 7.
(1) В пределите на речната информационна система се осъществява техническо и визуално наблюдение на кораби, плаващи по вътрешните водни пътища на Република България, както и събиране, обработка и предоставяне на информация, получена чрез системата за докладване от корабите.
(2) Предоставянето на речни информациони услуги се извършва от брегови центрове, изградени от ИА "МА" съобразно потребностите за обхващане на целия български участък на р. Дунав.
(3) За българския участък на р. Дунав ръководен център за речни информационни услуги е център Русе, който координира и наблюдава дейността на центровете по ал. 2.
(4) Българската речна информационна система се състои от поддържаща инфраструктура и:
1. система, осигуряваща данни за корабите и корабопритежателите;
2. система за получаване на електронни доклади от корабите;
3. система, осигуряваща електронни навигационни карти за частта на българския участък на р. Дунав от км 374,100 до км 610,000, изготвени от ИА "ППД";
4. информационна база данни за водните нива и фарватера, подпомагаща корабоплавателите - потребители на българските речни информационни услуги;
5. система за откриване и проследяване на кораби в българския участък на р. Дунав;
6. връзки към системите за управление на транспорта и търговските дейности;
7. система, осигуряваща известия до корабоплавателите.
(5) При трансгранични превози ИА "МА" обменя обобщена информация с компетентните власти на съседните крайдунавски държави, получена от електронните доклади от корабите преди отплаване на съответния кораб или състав.
 
Чл. 8.
(1) С цел подпомагане на изграждането и обезпечаването на вътрешната оперативна съвместимост на речните информационни услуги ИА "МА" в съответствие с принципите в приложение № 2 спазва техническите указания за планиране, въвеждане и оперативно използване на услугите, както и техническите спецификации в следните области:
1. изобразяване на електронни карти и информационни системи за корабоплаване по вътрешните водни пътища (ECDIS);
2. електронно докладване от корабите;
3. известия до корабоплавателите;
4. система за откриване и проследяване на корабите;
5. съвместимост на оборудването, необходимо за потребителите на речните информационни услуги.
(2) Принципите, техническите указания и спецификациите по ал. 1 се съдържат в следните регламенти:
1. Регламент (EO) № 414/2007 на Комисията от 13 март 2007 г. относно техническите насоки при планирането, въвеждането и оперативното използване на речни информационни услуги (RIS) (ОВ L 105, 23.04.2007), посочени в чл. 5 от Директива 2005/44/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 7 септември 2005 г. относно хармонизираните речни информационни услуги (RIS) по вътрешните водни пътища на Общността (ОВ L 255, 30.09.2005);
2. Регламент (ЕО) № 415/2007 на Комисията от 13 март 2007 г. относно техническите спецификации за системи за прихващане и проследяване на кораби (ОВ L 105, 23.04.2007), на които се позовава чл. 5 от Директива 2005/44/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 7 септември 2005 г. относно хармонизираните речни информационни услуги (RIS) по вътрешните водни пътища на Общността;
3. Регламент (ЕО) № 416/2007 на Комисията от 22 март 2007 г. относно техническите спецификации за известия до корабните водачи (ОВ L 105, 23.04.2007), на които се позовава чл. 5 от Директива 2005/44/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 7 септември 2005 г. относно хармонизираните речни информационни услуги (RIS) по вътрешните водни пътища на Общността.

Чл. 9. За целите на сигурността и в интерес на общоевропейската хармонизация съдържанието на общите изисквания и техническите спецификации се основава на постигнатото в тази област от Международната асоциация по навигация, от Централната комисия по корабоплаване по Рейн, от Дунавската комисия и от Икономическата комисия на ООН за Европа.
 
Чл. 10.
(1) Когато за безопасността на корабоплаването е необходимо и съответните технически спецификации го изискват, оборудването, терминалите, мрежите на речната информационна система и използваните програмни продукти трябва да са от одобрен тип съгласно техническите спецификации. Одобрението се дава преди влизането им в експлоатация.
(2) Изпълнителна агенция "Морска администрация" е националният орган, отговорен за одобрението на типа.
(3) Изпълнителна агенция "Поддържане и проучване на река Дунав" е националният орган, отговорен за одобрението на електронните навигационни карти за българския участък на р. Дунав.
(4) Признават се одобрения, издадени от компетентни органи на държавите - членки на Европейския съюз.

Чл. 11. За използване на автоматични идентификационни системи (АИС) се прилага Регионалното споразумение относно радиотелефонната служба по вътрешните водни пътища, сключено в Базел на 6 април 2000 г., утвърдено с Решение № 104 на Министерския съвет от 2002 г. (ДВ, бр. 61 от 2002 г.), съгласно правилата за радиочестотите на Международния съюз по далекосъобщения.

Глава трета
СИСТЕМА ЗА ДОКЛАДВАНЕ В РАЙОНА НА БЪЛГАРСКИТЕ РЕЧНИ ИНФОРМАЦИОННИ УСЛУГИ НА КОРАБНИЯ ТРАФИК

Раздел I
Докладване от кораби, навлизащи в района на предоставяне на български речни информационни услуги
 
Чл. 12. (В сила на 01.01.2008 г.)
(1) Преди началото на всеки преход на кораба капитанът предоставя лично или чрез упълномощено от него длъжностно лице на бреговия център, отговарящ за този район, информация съгласно Регламент № 1365/2006 за статистика на превозените товари по вътрешни водни пътища, както следва:
1. име на кораба;
2. тип на кораба;
3. код на знамето на държавата;
4. официален идентификационен номер на кораба (за морски кораби - номер на Международната морска организация);
5. най-голяма дължина на кораба или състава;
6. най-голяма широчина на кораба или състава;
7. товароподемност на кораба или корабите от състава;
8. численост на екипажа и лицата на борда на кораба;
9. местонахождение на кораба;
10. направление на плаване;
11. брой на корабите в състава;
12. газене на кораба;
13. вид на товара според начина на превоз (наливни, генерални, насипни товари, контейнери и вид на контейнерите, ро-ро);
14. наименование на товара;
15. код на товара;
16. товарно пристанище (код на ООН на местоположението);
17. пристанище на разтоварване;
18. количество на товара в тонове (брой на контейнерите пълни/празни, брой на транспортните единици).
(2) Капитанът на кораба предава доклада по ал. 1 чрез системата за автоматично опознаване на ултракъси вълни или по друг електронен път.
(3) Информацията за транзитно преминаващите кораби, изисквана съгласно Регламент № 1365/2006 за статистика на превозените товари по вътрешни водни пътища, имаща конфиденциален характер по Закона за статистиката, се предоставя на Евростат чрез официален орган на статистиката.
(4) Капитанът на кораб, транзитно преминаващ през българския участък на р. Дунав, докладва информацията по ал. 1 съответно на дежурните инспектори на ИА "МА" в Силистра или Видин.

Чл. 13. Оборудването на центровете с радиотелефонни устройства, участието в радиообмена, както и организацията и използването на радиотелефонната служба при осъществяване на търговско корабоплаване по вътрешните водни пътища на Република България се осъществяват по реда на Наредба № 14 от 2004 г. за оборудването, регистрацията и използването на радиотелефонната служба в корабоплаването по вътрешните водни пътища (ДВ, бр. 89 от 2004 г.).

Чл. 14.
(1) Редът за прилагане на системата за докладване по вътрешните водни пътища на Република България се оповестява в "Известия до корабоплавателите" от ИА "МА".
(2) Работни езици за обмяна на информация между бреговия център, който отговаря за съответния район, и плавателните съдове, намиращи се в района, са официалните езици на Дунавската комисия.
(3) Ако плавателният съд е български, работният език може да бъде българският език.
=== TTL: IT_RAZDEL 2 0;Уведомяване при посещение на пристанищата по вътрешните водни пътища на Република
България

Чл. 15.
(1) Водачите на кораби и състави от кораби са длъжни преди навлизане в зоната на акваторията на съответното пристанище да уведомяват администрацията за своите намерения чрез установяване на радиотелефонна връзка на обявения канал за навигационна информация, като съобщят името и знамето на кораба, броя на съдовете, размерите и максималното газене на състава, скоростта и направлението на плаване, а при превоз на опасен товар - вида, класа и количеството на товара.
(2) Уведомяването при превози на опасни товари по вътрешните водни пътища се извършва в съответствие с изискванията на Правилата за превоз на опасни товари по вътрешните водни пътища на Икономическата комисия за Европа на ООН, приети със Закон за ратифициране на Европейското споразумение за международен превоз на опасни товари по вътрешните водни пътища (ДВ, бр. 9 от 2006 г.).

Раздел III
Докладване на произшествия във вътрешните водни пътища на Република България

Чл. 16.
(1) Освен както е указано в чл. 6, ал. 1 и 3 от Наредба № 23 от 2005 г. за разследване на произшествия в морските пространства и вътрешните водни пътища (ДВ, бр. 95 от 2005 г.) и независимо от големината на кораба, капитанът на кораб, плаващ във вътрешните водни пътища на Република България, докладва незабавно на бреговия център, в чийто отговорен район се намира, за:
1. всяко произшествие с кораба или засягащо безопасността на корабоплаването в района;
2. всяка ситуация, която може да доведе до произшествие или замърсяване на околната среда.
(2) Докладът по ал. 1 включва най-малко следната информация:
1. идентификация на кораба;
2. местоположение на кораба;
3. отправно пристанище;
4. пристанище на назначение;
5. адрес, на който може да се получи информация относно опасните и замърсяващите товари;
6. броя на лицата на кораба;
7. подробности за произшествието, ситуацията или наблюдаваното замърсяване.

Глава четвърта
ИЗИСКВАНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ РЕЧНИ ИНФОРМАЦИОННИ УСЛУГИ

Чл. 17.
(1) Изпълнителна агенция "Морска администрация" предприема съответни поетапни мерки за потвърждаване на вътрешната оперативност, надеждност и безопасност на българските речни информационни услуги.
(2) Изпълнителна агенция "Морска администрация" съдейства на капитаните, операторите, агентите и корабопритежателите на кораби, плаващи във вътрешните водни пътища на Република България, на товародателите или собствениците на товари, които се превозват на борда на такива кораби, за използване на услугите, които се предоставят съгласно наредбата.

Чл. 18.
(1) При обработване на лични данни, необходими за нуждите на речните информационни услуги, ИА "МА" спазва правилата, защитаващи свободата и основните права на личността в съответствие със Закона за защита на личните данни и Закона за електронните съобщения.
(2) Изпълнителна агенция "Морска администрация" спазва мерките за сигурност и защита на съобщенията и записите в системата на речните информационни услуги срещу своеволни действия или злоупотреба, включително непозволен достъп, промяна или загуби.
(3) Вторичната употреба на обществена информация се извършва в съответствие с разпоредбите на Закона за достъп до обществената информация.

Допълнителни разпоредби

§ 1. Министърът на транспорта обявява пред Европейската комисия компетентния орган за прилагането на българските речни информационни услуги и за международния обмен на данни.

§ 2. Министърът на транспорта уведомява Европейската комисия за националния орган, отговорен за одобрението по чл. 10, ал. 2 и 3.

§ 3. С наредбата се транспонират изискванията на Директива 2005/44/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 7 септември 2005 г. по хармонизираните речни информационни услуги (RIS) по вътрешните водни пътища на Общността.

§ 4. По смисъла на наредбата:
1. "Речни информационни услуги" са хармонизирани информационни услуги за поддържане управлението на трафика и транспорта в корабоплаването по вътрешните водни пътища на Република България, включително, където технически е осъществимо, интерфейс (връзка) с другите видове транспорт. Речните информационни услуги не се занимават с вътрешнотърговска дейност между една или повече привлечени компании, но са отворени за връзка (интерфейс) с търговските дейности. Речните информационни услуги обхващат услуги, като информация за фарватера, информация за трафика, управление на трафика, поддръжка за намаляване на последствията от бедствия и аварии, информация за управлението на транспорта, статистически и митнически услуги и цени за фарватера и пристанищни и други такси, събирани от корабите.
2. "Речна информационна система" е съвкупност от технически и организационни решения (системи), чрез които се предоставят речните информационни услуги.
3. "Информация за фарватера" е географската, хидроложката и административната информация относно фарватера. Информацията за фарватера е еднопосочна информация: бряг-кораб или бряг-офис.
4. "Тактическа информация за трафика" е информацията, засягаща пряко и незабавно навигационните решения в действителна трафик ситуация и близкото географско обкръжение.
5. "Стратегическа информация за трафика" е информацията, засягаща средносрочните и дългосрочните решения на потребителите на речни информационни услуги.
6. "Прилагане на речни информационни услуги" е осигуряването на речните информационни услуги чрез създадени за целта системи.
7. "Център за речни информационни услуги" е мястото, където услугите се предоставят и управляват от оператори.
8. "Потребители на речни информационни услуги" са всички различни групи потребители, включително капитаните на кораби, операторите на речни информационни услуги, операторите на шлюзове и/или мостове, компетентните власти, отговарящи за фарватера, операторите на пристанища и терминали, операторите в центровете за бедствия и аварии при спешни случаи, управителните органи на компании, корабопритежатели, товародатели и брокери.
9. "Вътрешна оперативна съвместимост (взаимодействие)" означава, че услугите, данните, форматите за обмяна на данни и честотите са хармонизирани така, че потребителите на речни информационни услуги да имат достъп до еднакви услуги и информации на европейско равнище.
10. "Традиционен кораб" е всеки исторически кораб или негово копие, включително такова, проектирано за насърчаване и развитие на традиционни умения и морска практика, който служи като културен паметник и се използва в съответствие с традиционните принципи на морското дело и практика.
11. "Състав" е всяка от формациите влачен състав, тласкан състав или бордово свързана група, както са определени в Правилата за плаване по р. Дунав.

Преходни и Заключителни разпоредби

§ 5. Наредбата се приема на основание чл. 87а от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България и чл. 244а от Кодекса на търговското корабоплаване.

§ 6. Компетентните органи за прилагането на речните информационни услуги по смисъла на чл. 8 от Директива 2005/44/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 7 септември 2005 г. относно хармонизираните речни информационни услуги (RIS) по вътрешните водни пътища на Общността са Изпълнителна агенция "Морска администрация", Изпълнителна агенция "Поддържане и проучване на река Дунав" и Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура".

§ 7. Изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Морска администрация" дава указания по прилагането на наредбата, като съгласува с изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Поддържане и проучване на река Дунав" указанията по въпросите, които са от компетентността на Изпълнителна агенция "Поддържане и проучване на река Дунав".

§ 8. Наредбата влиза в сила от 23 октомври 2009 г. с изключение на чл. 12, който влиза в сила на 1 януари 2008 г.
 
Приложение № 1
към чл. 6, ал. 2

Минимални изисквания към данните

Съгласно чл. 6, ал. 2 се предоставя задължително следната информация:
1. Ос на фарватера с индикация на километрите.
2. Ограничения за корабите или съставите от гледна точка на дължина, широчина, водоизместимост и максимална височина.
3. Работно време на ограничителните структури, по-специално на шлюзовете и мостовете.
4. Разположение на пристанищата и местата за претоварване.
5. Справочни данни за нивото на водите, свързани с корабоплаването.
 
Приложение № 2
към чл. 8, ал. 1

Принципи на указанията за речните информационни услуги и техническите спецификации

I. Указания за изграждане на речните информационни услуги съгласно чл. 8, ал. 1.
Указанията за речните информационни услуги, посочени в чл. 8, ал. 1, се основават на следните принципи:
1. посочване на техническите изисквания за планиране, осъществяване и оперативно използване на услугите и съответните системи;
2. архитектура и организация на речните информационни услуги, и
3. препоръки към корабите за участие в речните информационни услуги, за индивидуални услуги и за прогресивното развитие на речните информационни услуги.
II. Система за изобразяване на електронните карти и информацията за вътрешно плаване (вътрешна ECDIS).
Техническите спецификации, които се установяват в съответствие с чл. 8, ал. 1 за изобразяването на електронни карти и информационната система за корабоплаване по вътрешните водни пътища, се основават на следните принципи:
1. съвместимост с морските ECDIS с цел улесняване трафика на кораби по вътрешните водни пътища в смесените трафик зони на устията на реките и речно-морския трафик;
2. определяне на минимални изисквания за оборудването за вътрешни ECDIS, както и минималното съдържание на електронните карти за корабоплаване от гледна точка на безопасността на корабоплаването, и по-специално:
а) високо ниво на надеждност и годност на използваното оборудване за вътрешни ECDIS;
б) здравина на оборудването за вътрешни ECDIS, за да издържи на обичайните природни условия на борда на кораба без понижаване на качеството или надеждността;
в) включване в електронните навигационни карти на всички видове географски обекти (например границите на фарватера, конструкциите по бреговата линия, сигналните светлини), които са необходими за безопасно корабоплаване;
г) контролиране на електронните карти с насложено радарно изображение при управление на кораб;
д) включване на информация за дълбочините на фарватера в електронните навигационни карти и изобразяването на променените или действителните нива на водата;
е) включване на допълнителна информация (получена от трети лица, извън компетентните органи) в електронните навигационни карти и изобразяване във вътрешните ECDIS, която не оказва влияние върху информацията, необходима за безопасно корабоплаване;
ж) достъп на потребителите на речни информационни услуги до електронните навигационни карти;
з) достъп на всички производители на приложения до данните за електронните навигационни карти срещу заплащането на разумна цена.
III. Електронни доклади от корабите
Техническите спецификации за електронните доклади от корабите в корабоплаването по вътрешните водни пътища трябва да отчитат следните принципи:
1. улесняване на електронния обмен на данни между компетентните органи на държавите членки, между участниците в корабоплаването по вътрешните водни пътища и морското корабоплаване и мултимодалните превози, при които е включено корабоплаване по вътрешните водни пътища;
2. използване на стандартизирани транспортни уведомителни съобщения "кораб-органи", "органи-кораб" и "органи-органи" за осигуряване на съвместимост с морското корабоплаване;
3. използване на международно одобрени списъци с кодове и класификации с възможност за допълване за нуждите на корабоплаването по вътрешните водни пътища;
4. използване на уникален европейски идентификационен номер на кораба.
IV. Известия до корабоплавателите
Техническите спецификации за известията до корабоплавателите в съответствие с чл. 8, ал. 1, по-специално свързани с информацията за фарватера, с информацията за управлението на трафика, както и с планирането на плаването отчитат следните принципи:
1. стандартизирана структура на данните, използваща предварително определени текстови модули и програмирана в максимална степен да позволи автоматичен превод на други езици на основното съдържание и да улесни включването на известията до корабоплавателите в системите за планиране на плаването;
2. съвместимост на стандартизираната структура на данните със структурата на данните на вътрешните ECDIS за улесняване включването на известията до корабоплавателите във вътрешните ECDIS.
V. Система за откриване и проследяване на корабите
При техническите спецификации за системите за откриване и проследяване на корабите в съответствие с член 8, ал. 1 се отчитат следните принципи:
1. определяне на изискванията към системите и към стандартните съобщения, както и на процедурите, позволяващи автоматичното им изпращане и получаване;
2. разграничаване между системите, свързани с изискванията за тактическа информация за трафика, и системите, свързани с изискванията за стратегическа информация за трафика, като и двата вида системи трябва да са свързани с точността на позициониране и с изискваната честота на обновяване;
3. описание на съответните технически системи за прихващане и проследяване на корабите като вътрешна AIS (вътрешна автоматична система за идентификация);
4. съвместимост на форматите на данните с морската AIS система.

Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив