1 млн. долара загуби претърпяха т.г. 5 български авиокомпании от селскостопанската авиация, опериращи в Судан, съобщи за “Янтра ДНЕС” Ганчо Даскалов, председател на Съюза на селскостопанските авиационни оператори.
20-те самолета “АН 2” не получиха летателна годност от българската Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА), защото не отговарят на условията, поставени от Европейската агенция за
авиационна безопасност (ЕАСА), и останаха на земята.
20 години работихме в Судан със самолети “АН 2” по изискванията на Международната организация за гражданско въздухоплаване, а не по ЕАСА. Заради престоя и неучастието в държавните търгове загубихме от поръчки 1 млн. долара, заяви Ганчо Даскалов. Имаше опасност летателните машини на двете авиофирми на Даскалов, на монтанска, плевенска и врачанска авиокомпании изобщо да не могат да се приберат в България и да останат завинаги в Африка.
С разрешението на ГВА сега тече пререгистрацията на самолетите и вписването им в суданския регистър. На практика 20-те “антоновки” вече не са български машини.
Българската селскостопанска авиация оперира на суданския пазар от четири десетилетия. Нашите фирми обработват близо 60 на сто от агроплощите в страната памукови плантации, площите със захарна тръстика, пшеничните ниви, пръскат срещу комари и скакалци. 40 пилоти и 30 механици от България работят в Судан. Това отрежда на селскостопанската ни авиация 80 на сто от суданския пазар, каза Даскалов.